Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Kada kupuje robu putem interneta, potrošač ima pravo da je vrati u roku od 14 dana, a pri tome nije dužan da navede razloge. Na sajtu prodavnice mora da postoji obrazac za odustanak od kupovine, a ukoliko ga nema onda to nije legalna online prodavnica


Koliko prosečan kupac zna o svojim pravima, pokazala je anketa koju je sprovela Organizacija potrošača Kragujevca, od oko 2.500 ispitanika, čak 80 odsto njih je znalo da se u slučaju reklamacije prvo treba obratiti prodavcu. Najveći broj reklamacija je upućen na kvalitet obuće i odeće.

Proizvode koje kupujemo u prodavnici, a koje se usled korišćenja oštete, puknu, odlepe se, ili pocepaju, potrebno je sa računom odneti u prodavnicu, a procedura prilikom reklamacije je vrlo jednostavna i može biti zamena proizvoda ili povraćaj novca.

Šta se dešava ukoliko prodavac odbije da izvrši zamenu oštećenog proizvoda?

- U tom slučaju kupac ima zakonsko pravo da podnese reklamaciju pisanim putem, a na odgovor ne sme da čeka duže od 8 dana. Ukoliko prodavac ne ispoštuje zakonski rok i ne odgovori na reklamaciju, kupac ima pravo da prijavi prodavca tržišnoj inspekciji - kaže urednik finansijskog portala Kamatica, Dušan Uzelac.

Neretko se dešava da prodavac ne želi da prihvati reklamaciju, tada je potrebno da se kupac obrati trećoj strani. Udruženja za zaštitu potrošača će pomoći kupcu da ostvari svoja prava i uputiti ga kroz dalju proceduru, a period u kome je moguće reklamirati robu ili uslugu je dve godine, a ne šest meseci kako većina prodavaca tvrdi.

Ukoliko je ugovor sačinjen na daljinu, a ovo se najčešće odnosi na kupovinu putem interneta ili telefona, kupac ima pravo da u roku od 14 dana odustane od kupovine i vrati robu prodavcu. Na sajtu prodavnice mora da postoji obrazac za odustanak od kupovine, a ukoliko ga nema onda to nije legalna online prodavnica.

Prodavac je dužan da vrati novac, a troškove slanja robe nazad snosi kupac, ali nije u obavezi da navodi razlog za odustajanje od kupovine, kaže Dušan Uzelac i dodaje da se možda čini da je procedura komplikovana i duga, ali podseća da pravila postoje, a da će oštećeni biti samo oni koji se odriču svojih prava.

Izvor: Vebsajt Kamatica, 07.06.2017
Naslov: Redakcija