Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA : Odgovor na pitanje potrošača


Tokom praznika sve više kupaca poklone naručuje preko interneta, pa se često dešava da je robu potrebno zameniti. "Politikin" "Potrošač" vas podseća šta je bitno da znate kako biste uspeli da se zaštitite od nesavesnih trgovaca. Bilo šta da ste kupili ili naručili telefonom ili iz kataloga, ukoliko se desi da je roba neodgovarajuća ili da ima neki nedostatak, imajte na umu sledeće stvari.

ODGOVOR:

Najpre sačuvajte dokaz o kupovini, a to je u ovom slučaju ugovor ili porudžbenica. Trgovac je dužan da vam dostavi ugovor, obrazac za odustanak i predugovorno obaveštavanje najkasnije prilikom dostave robe. Ukoliko ste se predomislili i želite da odustanete od kupovine, imate pravo da to učinite 14 dana od trenutka kada vam je roba isporučena, bez navođenja razloga. U slučaju da odustajete, dužni ste da o tome obavestite trgovca u roku od 14 dana od kada vam je roba isporučena, na obrascu za odustanak. Trgovac je dužan da vam vrati novac u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak, a vi ste dužni da robu vratite trgovcu o svom trošku. Ovo se ne odnosi na audio i video snimke i računarski softver ukoliko ste ih otvorili.

Izvor: Vebsajt Politika, 03.01.2020.
Naslov: Redakcija