Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

U PRIPREMI PODZAKONSKA AKTA KOJA ĆE REGULISATI RAD I LICENCIRANJE TURISTIČKIH AGENCIJA, TE AKTIVIRANJE GARANCIJA: Turističke agencije će biti podeljene u četiri grupe ili kategorije, u zavisnosti od broja putnika. Na osnovu toga će biti određen tačan iznos osiguranja i depozita


Kada je čuveni tur-operater "Tomas Kuk" nedavno ostavio nekoliko stotina hiljada putnika na cedilu i proglasio bankrot, posle više od sto godina postojanja, može se reći da niko nije zaštićen i da ništa nije sto odsto sigurno. Ipak, putnici u Srbiji, uzdaju se u donošenje pravilnika Ministarstva turizma, koji će da regulišu rad turističkih agencija. Stručnjaci kažu da nijedna država nema takve garancije za zaštitu od prevare u Evropi, kao Srbija. Međutim, pravda je spora, pa do sada gotovo niko nije osuđen za ovo delo.

Kako su rekli u Ministarstvu turizma, pravilnici koji će biti doneti u oktobru, počeće da važe od januara sledeće godine. Time bi trebalo da budu regulisani rad agencija, licenciranje, aktiviranje garancija... Turističke agencije će biti podeljene u četiri grupe ili kategorije. U zavisnosti od broja putnika. Na osnovu toga će biti određen tačan iznos osiguranja i depozita.

- Depozit je svakako nešto što nije bilo neophodno i najveći deo privrede je protiv toga - objašnjava Aleksandar Seničić, direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija (JUTA). - S druge strane, država ima želju da to bude jedan od uslova kako bi zaštitio putnike. Ipak, depozit je sveden na razumnu meru, tako da ne bi trebalo u nekoj većoj meri da utiče na rad ni malih, a ni velikih agencija. Naročito ako se usvoji naš predlog, da to ne bude standardni depozit već obrtna sredstva, koja mogu da se koriste. Pa da poslednjeg dana u mesecu to bude dostupno na računu.

Prema rečima Seničića, polise osiguranja za male agencije biće povoljnije. Manje od 300.000 evra. Za srednje oko 300.000, a za velike više od tog iznosa.

- Posle propadanja "Tomasa Kuka", postavlja se pitanje šta je dovoljno da bude garancija - ističe Seničić. - Ne postoji univerzalna zaštita. Ali, ono što može da se promeni jeste da oni koji su oštetili putnike znaju da će odgovarati za to. Da to funkcioniše mnogo ozbiljnije nego dosad. Mi sada nemamo informaciju za sve one koji su napravili haos prošle godine, šta se do kraja dogodilo sa njima. To se već zaboravilo. Kada se to bude dogodilo i kada oni budu procesuirani i osuđeni ako postoje elementi, onda će to biti i najbolja preventiva. I sada u Evropi imamo najveće garancije. Putnici imaju zaštitu onoliku koliko osiguravači mogu da daju.

Prema rečima Seničića, svaki putnik može da uradi dodatnu vrstu osiguranja i da bude još bolje zaštićen.

- Osiguravači imaju nove proizvode koji će sigurno doprineti nekoj većoj sigurnosti putnika - govori Seničić. - To je doplatno osiguranje i neće biti uključeno u cenu aranžmana. Ali je to sada trend u svetu. I sad, kada je čuveni tur-operater "Tomas Kuk" propao, samo oni koji su imali to dodatno osiguranje dobiće veće obeštećenje.

Izvor: Vebsajt Novosti, J. Subin, 04.10.2019.
Naslov: Redakcija