Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

USPOSTAVLJA SE ELEKTRONSKA EVIDENCIJA O DRŽAVLJANIMA SRBIJE: Njenim uvođenjem ubrzaće se postupci prilikom izdavanja dokumenata, uz pojednostavljenu proceduru


Ministri unutrašnjih poslova i državne uprave i lokalne samouprave Nebojša Stefanović i Branko Ružić potpisali su Sporazum o poslovno-tehničkoj saradnji između dva ministarstva, čiji je cilj uspostavljanje elektronske evidencije o državljanima Srbije, na osnovu kog će se podaci iz Knjige državljana upisivati u Centralni registar.

"Šalteri i papirologija konačno postaju prošlost. Sada je 21. vek i građanima i privredi moramo da olakšamo život, a ne da budu robovi birokratije", poručila je tim povodom premijerka Brnabić, a saopštila vladina Kancelarija za medije.

Ona je podvukla da su elektronski servisi jedan od prvih instrumenata u borbi protiv korupcije.

Ministar unutrašnjih poslova istakao je da je Sporazum novi korak ka unapređenju elektronske uprave u našoj zemlji, te da će se uspostavljanjem jedinstvene elektronske evidencije o državljanima Srbije ubrzati postupci prilikom izdavanja dokumenata, uz pojednostavljenu proceduru.

"Građani više neće morati da čekaju na šalterima za uverenje o državljanstvu, a i državni organi koji prikupljaju neophodna dokumenta umesto njih moći će te podatke da provere istog trenutka uvidom u Centralni registar. Sve to će olakšati i ubrzati ceo proces, od čega će najveću korist imati građani", rekao je on i dodao da upostavljanje aplikacije za vođenje evidencije o državljanima u okviru Centralnog sistema donosi i druge pogodnosti: dobija se jedinstvena elektronska baza koja garantuje bolje vođenje podataka i bržu dostupnost, ali i veću bezbednost podataka o ličnosti koji se nalaze u evidenciji.

Ministar Ružić je naznačio da se uspostavljanjem elektronske evidencije o državljanima Srbije pojednostavljuje rešavanje zahteva građana koje imaju prema upravi.

"Nema više donošenja izvoda, uverenja i drugih nepotrebnih dokumenata koje mi već imamo u bazi, već će ovlašćeni državni službenik uvidom u Centralni registar proveriti sve podatke koji su mu neophodni za odlučivanje", rekao je on, konstatujući da je to velika promena i olakšanje u radu i za državne službenike, jer će doprineti njihovom bržem i efikasnijem radu.

Kako je naveo, oni više neće više čekati da druge institucije pošalju neophodne podatke ili informacije poštom, faksom ili na drugi način, već će do podataka neophodnih za odlučivanje ovlašćena lica doći elektronskim putem.

Potpisanim sporazumom se stvaraju uslovi da javna uprava objedini osnovne podatke građana u elektronskom obliku na jednom mestu kako bi ubrzala rešavanje njihovih zahteva, imajući u vidu da više ne moraju da pribavljaju dokumenta, poput izvoda iz matične knjige rođenih i uverenja o državljanstvu, već ih službenici pribavljaju po službenoj dužnosti.

U prethodnom periodu Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave je pokrenulo prepis u elektronski oblik svih matičnih knjiga koje vode jedinice lokalnih samouprava i ti podaci će do kraja 2017. godine biti u Centralnom registru matičnih knjiga, koji je u nadležnosti tog ministarstva.

Izvor: Večernje novosti, 07.08.2017.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija