Zastava Bosne i Hercegovine

POSTUPANJE SA ELEKTRONSKIM DOKUMENTIMA U KANCELARIJSKOM POSLOVANJU I ARHIVIRANJU: Paragraf organizuje vebinar 22. decembra 2023. godine


Kompanija Paragraf organizovaće, 22. decembra 2023. godine, vebinar na temu “Postupanje sa elektronskim dokumentima u kancelarijskom poslovanju i arhiviranju”.

Pregled najavljenih izmena Uredbe o o jedinstvenim tehničko-tehnološkim zahtevima i procedurama za čuvanje i zaštitu arhivske građe i dokumentarnog materijala u elektronskom obliku ("Sl. glasnik RS", br. 107/2021 i 94/2022) donosi nove obaveze za stvaraoce i imaoce arhivske građe i dokumentarnog materijala kako u javnom tako i u privatnom sektoru. Na savetovanju će biti reči o novom sistemu e-Arhiv, kao i o pouzdanom elektronskom čuvanju i formatima dokumenata koji su pogodni za dugotrajno čuvanje. Saznaćete koje dokumente je potrebno čuvati u elektronskom obliku i koji su uslovi koje je potrebno da ispunite za zakonito čuvanje elekronskih dokumenata.

Učesnici će imati prilike da čuju koje su obaveze privatnog i javnog sektora propisane Uredbom o jedinstvenim tehničko-tehnološkim zahtevima i procedurama za čuvanje i zaštitu arhivske građe i dokumentarnog materijala u elektronskom obliku, te da se blagovremeno pripreme da na zakonit način vrše čuvanje elektronskih dokumenata.

Svi učesnici moći će da preuzmu prezentacije predavača, kao i da postavljaju pitanja tokom vebinara.

Vebinar je namenjen pravnicima, računovođama, predstavnicima sektora ljudskih resursa, advokatima, zaposlenima u arhivama državnih organa, organa teritorijalne autonomije i jedinica lokalne samouprave kao i ustanova, javnih preduzeća i imalaca javnih ovlašćenja.

Teme vebinara:

  • Obaveze iz Uredbe o jedinstvenim tehničko-tehnološkim zahtevima i procedurama za čuvanje i zaštitu arhivske građe i dokumentarnog materijala u elektronskom obliku
  • Podnošenje prepisa arhivske knjige
  • Čuvanje digitalizovanog dokumentarnog mateijala
  • Korišćenje softverskog rešenja ePisarnica
  • Korišćenje softverskog rešenja eArhiv u funkciji čuvanja arhivske građe i dokumentarnog materijala u elektronskom obliku
  • Elektronska identifikacija i elektronsko upravno postupanje
  • Elektronski dokument (punovažnost, original i kopija)
  • Kvalifikovane usluge od poverenja u elektronskom poslovanju
  • Priprema elektronskih dokumenata za pouzdano elektronsko čuvanje
  • Formati dokumenata koji su pogodni za dugotrajno čuvanje
  • Procedure i postupci za pouzdano elektronsko čuvanje

Predavači:

  • Svetlana Jovanović - viša savetnica, Jedinica za implementaciju strateških projekata, elektronskih servisa i razvoj eUprave, Kabinetu predsednice Vlade
  • Milena Popović Subić - arhivska savetnica, Arhivu Vojvodine
  • Milan Vojvodić - master pravnik, šef Odseka za regulativu u oblasti informacionog društva u Ministarstvu informisanja i telekomunikacija

Detaljne informacije o vebinaru (način prijave, informacije u vezi sa kotizacijom i ostale korisne informacije) možete saznati na stranici “Postupanje sa elektronskim dokumentima u kancelarijskom poslovanju i arhiviranju“.


Izvor: Redakcija Paragraf Lex, 06.12.2023.