Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Potrebno jačanje ili proširenje nadležnosti postojeće Komisije za zaštitu konkurencije, jačanje vansudskog rešavanja sporova ili osnivanje potrošačke arbitraže, i uvođenje potrošačkog ombudsmana


Potrošač u Srbiji prava najčešće ima samo na papiru, a da bi se to promenilo, potrebne su izmene Zakona o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon i 44/2018 - dr. zakon) i funkcionalnija rešenja, pokazuje istraživanje Centra za evropske politike (CEP).

Zakon, iako sličan nemačkom, na ovom prostoru se ispostavlja kao neefikasan zbog tromosti pravosudnog sistema, navedeno je u saopštenju.

Programski menadžer u CEP Dušan Protić smatra da su tri rešenja koja bi bila rešenja za nepravdu koju doživljavaju potrošači.

To bi bilo jačanje ili proširenje nadležnosti postojeće Komisije za zaštitu konkurencije, jačanja vansudskog rešavanja sporova ili osnivanje potrošačke arbitraže, dok je treći uvođenje potrošačkog ombudsmana, naglasio je Protić.

Izvor: Vebsajt Danas, 03.07.2020.
Naslov: Redakcija