Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

UDVOSTRUČENA ELEKTRONSKA TRGOVINA TOKOM KORONE


Elektronska trgovina (e-komerc) u Republici Srbiji udvostručena je tokom pandemije korona virusa, a korisnici su najviše kupovali namirnice, male kućne aparate, računare, opremu za njih, odeću i obuću, pokazala je analiza Privredne komore Srbije (PKS).

Stručnjaci objašnjavaju da ovakva situacija prati dešavanja na svetskom nivou i dodaju da je, prema statistici, kupovina putem interneta u Evropi porasla za 57 odsto, navodi se u saopštenju.

Na odluku potrošača da odaberu elektronsku umesto obične trgovine uticala je činjenica da su ljudi više vremena provodili kod kuće, a samim tim i više koristili internet. Kupci su u obzir uzimali izmenjeno radno vreme prodavnica, a želeli su i da izbegavaju gužve.

Korona je nesumnjivo promenila navike potrošača, pa su mnogi kupci prvi put koristili usluge elektronske trgovine, a drugi su samo učvrstili ovaj obrazac ponašanja. Zbog toga je pretpostavka da će e-komerc tek prosperirati. Na primer, istraživanje pokazuje da 36 odsto potrošača ne planira da se vrati u tradicionalne prodavnice, sve dok ne bude dostupna vakcina protiv korone.

Slična situacija se desila 2003. godine tokom epidemije SARS-a, ali su veća dostupnost interneta i razmere raširenosti korona virusa uticali na to da prelazak na elektronsku trgovinu bude još veći.

"Pandemija se najviše odrazila na prodaju dezinfekcionih sredstava i sredstava za zaštitu protiv virusa. Ovaj segment je porastao čak osam puta, dok je kupovina toalet papira putem interneta skočila za dva puta. Onlajn putem se mnogo trgovalo i konzerviranom hranom. Sa druge strane, izostala je kupovina kofera, pa se ovaj segment smanjio za 77 odsto. U martu i aprilu mesecu potrošači nisu kupovali ni opremu za organizaciju venčanja, momačkih i devojačkih večeriˮ, analizira Gort podatke Digitalnog ekonomskog indeksa.

Gort napominje da elektronska trgovina već dugi niz godina oblikuje tržište, a da će COVID-19 samo utvrditi koliki su njeni dometi: "Počevši od toga da potrošači upoređuju cene proizvoda na sajtovima i u prodavnicama, pa do toga da prijateljima i porodici preporučuju određene sajtove, elektronska trgovina postala je deo naše svakodnevice. Ipak, koliki su dometi e-trgovine, sa sigurnošću ćemo saznati tek kad se potrebe i navike korisnika vrate u regularne tokoveˮ, zaključuje Gort.

Izvor: Vebsajt Danas, 30.06.2020.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija