Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Kupci koji nisu zadovoljni uslugom, prvo treba da se obrate trgovcu, a ukoliko žalba nema učinka, naredna adresa je tržišna inspekcija. Za neobaveštavanje potrošača previđene novčane kazne se kreću od 300.000 do dva miliona dinara


Usluga prodavaca u trgovinama nije na zadovoljavajućem nivou pokazala su istraživanja, ali i podaci udruženja za zaštitu potrošača.

Kako navode, 30 odsto prodavaca ne poznaje proizvode koje prodaje, dok dve trećine ne zanimaju potrebe potrošača, koji se najčešće žale na neljubaznost i drsko ponašanje trgovaca.

Iako istraživanja pokazuju da su naši trgovci manje uslužni od trgovaca u razvijenim evropskim zemljama, gotovo za 50 odsto, iskustva građana prilikom kupovine su različita. Dok su pojedini zadovoljni kvalitetom usluge, drugi kažu da se razlikuje od trgovine do trgovine.

Prema podacima Asocijacije potrošača Srbije, prodavci nisu dovoljno upoznati sa karakteristikama robe koju prodaju, a veliku krivicu za takve rezultate, imaju vlasnici ili menadžeri trgovina. Kako u toj organizaciji ističu, često se dešava da kupci budu pogrešno informisani o kvalitetu proizvoda, a žale se i na ljubaznost prodavaca.

Prema Zakonu o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon i 44/2018 - dr. zakon), kupci koji nisu zadovoljni uslugom, treba prvo da se obrate trgovcu, a ukoliko žalba nema učinka, naredna adresa je tržišna inspekcija. Za neobaveštavanje potrošača postoje i novčane kazne, a iznose od 300.000 do dva miliona dinara.

Izvor: Vebsajt RTV Nataša Radman, 04.02.2020.
Naslov: Redakcija