Zastava Bosne i Hercegovine

PREDLOG ZAKONA O ZAŠTITI POTROŠAČA: Predviđeno uvođenje registra "ne zovi", prekršajnih naloga, predračuna za usluge veće od 5.000 dinara i unapređenje postupka vansudskog rešavanja potrošačkih sporova


Najvažnije novine koje predviđa Predlog zakona o zaštiti potrošača su uvođenje registra "ne zovi", uvođenje prekršajnih naloga, kao i predračuna za usluge veće od 5.000 dinara, a njime je unapređen i postupak vansudskog rešavanja potrošačkih sporova, kaže pomoćnik ministra u sektoru za zaštitu potrošača u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Višnja Rakić.

Kada zakon bude stupio na snagu trgovci više neće smeti telefonskim pozivom nuditi robu ili uslugu građanima koji su se izjasnili da to ne žele, a majstori će za sve usluge koje koštaju više od 5 hiljada dinara morati napraviti predračun sa kojim korisnici njihovih usluga treba da se slože i to pismeno.

Rakić objašnjava da su kroz Predlog zakona primenjene direktive Evropske unije što je naša obaveza, kao i da se u definisanju konkretnih rešenja vodilo računa o problemima sa kojima se građani suočavaju i na šta se najviše žale.

Prema njenim rečima, zakon će zaštitu potrošaca podići na jedan viši nivo, a Predlog zakona će se naći pred poslanicima u Narodnoj skupštini Republike Srbije na sednici koja je zakazana za utorak, 7. septembar 2021. godine.

Izvor: Vebsajt RTV, 31.08.2021.
Naslov: Redakcija