Zastava Bosne i Hercegovine

U SRBIJI OD APRILA POVEĆANA ONLAJN KUPOVINE HRANE, ODEĆE I TEHNIKE: U resornom ministarstvu očekuju nastavak ovakvog trenda


U Srbiji se od aprila ove godine onlajn kupovina hrane povećala za 200 odsto, odeće za 100 odsto, a tehničkih uređaja i računarske opreme za 50 odsto, kažu u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija.

Istovremeno, za oko 30 odsto porastao je i broj prigovora potrošača o načinu ostvarivanja njihovih prava.

Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjane Matić rekla je za Tanjug da su tokom vanrednog stanja zbog pandemije kovid-19 poštanski operatori zabeležili rast broja pošiljki, odnosno dostava robe kupljene putem e-trgovine za 40 odsto, dok su trgovci beležili rast e-trgovine od 50 odsto do čak 300 odsto.

"I nakon ukidanja vanrednog stanja poštanski operatori beleže još veći rast od 50 odsto do 100 odsto, dok većina trgovaca beleži rast u proseku oko 100 odsto, prema podacima e-Commerce Asocijacije Srbije“, rekla je Matić.

Izrazila je očekivanje da će rast e-trgovine biti nastavljen kako zahvaljujući već redovnim e-kupcima, tako i pojavljivanjem novih kupaca koji se sada upoznaju sa sigurnošću i kvalitetom onlajn trgovine, ali i trgovcima koji sve više otvaraju onlajn kanale prodaje.

Tehnički uređaji i računarska oprema su oduvek najtraženija roba u elektronskoj trgovini, ali u vreme epidemije virusa korona, navodi Matić, ta situacija se promenila, pa su građani onlajn najviše kupovali hranu i odeću.

U aprilu se, kaže Matić, desio ekstremni porast elektronske trgovine, veliki broj ljudi je prvi put probao da kupuje onlajn i otkrio sve benefite kupovine bez odlaska u prodavnicu, ali i navodi da rast elektronske trgovine prati i povećan broj prigovora potrošača o načinu ostvarivanja njihovih prava, i to oko 30 odsto.

Matić je rekla da se građani najčešće žale po osnovu nesaobraznosti robe, izdatih garancija, roka isporuke, povraćaja novca i slično.

Navela je da Zakon o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 62/2014, 6/2016 - dr. zakon i 44/2018 - dr. zakon) jasno definiše prava potrošača iz ugovora na daljinu, odnosno u okviru onlajn kupovine, kao i obaveze trgovca o predugovornom informisanju, izvršenju i roku isporuke, i pravu potrošača na odustanak od ugovora u roku od 14 dana bez navođenja razloga, te obaveze trgovca u tim slučajevima.

Rast elektronske trgovine u Srbiji beleži se od početka godine, i pre uvođenja vanrednog stanja, a prema podacima Narodne banke Srbije u prvom kvartalu ove godine broj dinarskih e-transakcija karticama i e-novcem beleži rast za 82,19 odsto u odnosu na isti period 2019. godine.

Izvor: Vebsajt Radio-televizije Vojvodine, 04.08.2020.
Naslov: Redakcija