Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ELEKTRONSKOM FAKTURISANJU: Odgovori na najčešće postavljana pitanja


1. Da li je moguće da fakture importovane pre portala ili preko API servisa budu u statusu “Nacrt”, a ne da odmah budu poslate?

Odgovor: Nije moguće. Kada se XML uveze na SEF ne može se menjati. Datoteka koja je poslata završava potpisana na strani primaoca.

2. Da li imate u planu postavljanje proširenog XML-a kako bi bio pogodan za EDI sisteme?

Odgovor: Možete da koristite bilo koji element dozvoljen standardom. Sistem elektronskih faktura se bavi suženim skupom podataka ali ne sprečava razmenu šireg skupa podataka dokle god ne dolaze u sukob sa standardom.

3. Kod preuzimanja ulaznih dokumenata traži se ID za dokument koji želimo da preuzmemo. Da bi to znali, moramo da preuzmemo sve ID-ove na sistemu pa onda lokalno da proveravamo da li smo ga preuzeli ili ne. Da li postoji način da se dobiju samo ID-ovi dokumenata koje nismo preuzeli, tj. moramo li uvek preuzeti sve ID dokumente pa proveravati da li smo preuzeli ili ne? Kako da najlakše i najbrže dođemo do ID nekog ulaznog dokumenta koji nam je neki klijent poslao? Da li grešimo? Koristimo '/api/publicApi/purchase-invoice/ids/' da preuzmemo spistak ID ulaznih dokumenata, a onda '/api/publicApi/purchase-invoice/xml' za pojedinačne ulazne dokumente. Postoji li nešto brže?

Odgovor: Postoji sistem notifikacija, kao i Changes Endpoint pomoću kojih možete dobiti ID- jeve novih faktura.

4. Gde se mogu naći objašnjenja za polja u okviru statusa ulaznih/izlaznih faktura, kao polja u okviru pojedinačne/zbirne evidencije PDV-a? U tehničkoj dokumentaciji za API-je su navedeni nazivi polja na engleskom, ali nisam mogao naći objašnjenja.

Odgovor: U pripremi je nova verzija evidencije PDV-a.

5. BT10 je rezervisano za Buyer reference, naknadno je poslato uputstvo da se u isto polje unese i interni broj za rutiranje. U štampi fakture na SEF portalu sadržaj tog polja ima labelu Interni broj za rutiranje. U slučaju KJS korisnika ove dve opcije se uglavnom isključuju jer KJS korisnici imaju ugovore, ali uključivanjem svih pravnih subjekata u SEF će izazvati problem jer se referenca masovno koristi, a biće korisnika koji imaju i jedno i drugo. Kako prevazići ovaj problem? Koja vrednost ima prioritet da se upiše u BT10?

Odgovor: Koristimo BuyerReference u sledeća tri scenarija:

/Invoice/cbc: BuyerReference

/CreditNote/cbc: BuyerReference

Ako korisnik koristi javnu nabavku (Javne nabavke) i interni broj za rutiranje (Interni broj za rutiranje) onda atribut BuyerReference treba da bude:

<cbc: BuyerReference>JN-JBKJS: upisati broj KJS - "dodati Interni broj za rutiranje"</cbc: BuyerReference >

Ako korisnik koristi samo javne nabavke (Javne nabavke) onda u atributu BuyerReference treba da bude:

<cbc: BuyerReference>JN-JBKJS: dodati broj KJS</cbc: BuyerReference>

Ako korisnik koristi samo interni broj za rutiranje u atributu BuyerReference treba da bude:

<cbc: BuyerReference>dodati interni broj za rutiranje</cbc: BuyerReference>

6. Da li će metoda /api/publicApi/getAllCompanies ostati deo API servisa? Nije zvaničko navedena u Internom tehničkom uputstvu.

Odgovor: Navedena metoda ostaje.

7. Da li možete da nam kažete gde možemo da nađemo uputstvo za izradu XML datoteka na engleskom jeziku?

Odgovor: Navedeno uputstvo nije dostupno na engleskom jeziku.

8. Možete li nam poslati primer ispravnog XML fajla?

Odgovor: Primeri ispravnih XML datoteka postavljeni su na portalu efaktura.gov.rs i možete ih preuzeti preko linka.

9. Kako ćemo u konačnim situacijama izdatim od početka primene SEF-a pozivati avansne račune izdate pre početka primene eFaktura?

Odgovor: U konačnim računima se mogu dodati avansni računi koji nisu izdati u SEF-u, ali korisnik mora da upiše iznose izmirenih obaveza po poreskim kategorijama.

10. Da li može da se izbegne pravljenje XML-a i da se fakture u stranoj valuti kucaju direktno u SEF-u iz dva razloga - da rubrike i stavke budu na engleskom jeziku i da iznos bude u stranoj valuti?

Odgovor: Fakturu je moguće kreirati kroz sistem elektronskih faktura koristeći engleski jezik. Faktura u valuti se obračunava i u stranoj valuti i u RSD.

11. Zašto ne uvedete datumski raspon za prikupljanje ID-jeva izlaznih faktura?

Odgovor: Rešenje će biti isporučeno sa sledećom verzijom SEF-a.

12. Ukoliko promenimo adresu sedišta, da li moramo da obaveštavamo korisnike o tome ili možemo da smatramo da je njihova obaveza da preko API servisa preuzmu promene?

Odgovor: Preporuka je da korisnike obavestite o promeni u slučaju da u APR-u blagovremeno ne ažuriraju podatke. Ažuriranje svojim podataka na SEF-u možete uraditi odabirom sledećih opcija Podešavanja - Detalji kompanije - Osveži podatke iz nadležnih institucija.

13. Da li su u obavezi preduzetnici da se registruju na SEF ako imaju fiskalnu kasu i robu prodaju samo fizičkim licima?

Odgovor: Prema ZoEF obaveza izdavanja elektronske fakture ne postoji za promet na malo i primljeni avans za promet na malo u skladu sa zakonom koji uređuje fiskalizaciju.

Izvor: Vebsajt eFaktura, 18.11.2022.
Naslov: Redakcija