Zastava Bosne i Hercegovine

PRAVILNIK O REGISTRACIJI MOTORNIH I PRIKLJUČNIH VOZILA: Zbog niskih provizija vlasnici tehničkih pregleda i agencija za registraciju u narednih mesec dana prestaće da rade osiguranje vozila


registraciju najavljuju da će u narednih mesec dana prestati da rade osiguranje vozila jer zbog niskih provizija od pet odsto od premije osiguranja posluju s gubicima. Kada se to desi, vozači će sami morati da šetaju od tehničkih pregleda do osiguravajućih društava po polisu osiguranja, da čekaju u redovima u poštama i bankama da bi uplatili uplatnice za osiguranje, pa da opet idu nazad na tehnički pregled po registarsku markicu.

 - Kada se plati porez od tih pet odsto, ostane nam 350 dinara zarade po polisi osiguranja. Za urađenih 10 polisa dnevno zarada je 3.500 dinara, a rade u proseku po tri radnika u jednom tehničkom pregledu. Gde su plate, zakup lokala, troškovi struje i interneta? Kad prestanemo da radimo osiguranje, u 1.470 tehničkih pregleda u Srbiji bez posla će ostati 4.410 radnika - kaže Zoran Peševski, predsednik UO Udruženja osnivača tehničkih pregleda i agencija za registraciju Srbije (Utas).

On dodaje da će agencije i tehnički pregledi prestati da izdaju polise u narednih mesec dana.

- Ljudi će morati da idu sami kod osiguravajućih društava da uzmu uplatnicu, zatim da idu u banku ili poštu da uplate polisu, a onda opet kod njih po polisu, pa na tehnički pregled. Moraće da šetaju ceo dan, a mi sada sve završavamo za 40 minuta - ističe Peševski.

Auto-moto savez Srbije (AMSS) obavestio je sve svoje članove i ostale vozače u Srbiji da će na svim tehničkim pregledima AMSS-a biti omogućena prodaja polisa kao i do sada, i odbacio kao netačne navode da će vozačima biti navodno potreban "slobodan dan" da bi registrovali svoje vozilo.

"Naprotiv, trebaće kao i do sada 30-ak minuta da završe kompletnu registraciju vozila na svim tehničkim pregledima AMSS-a", ističe se u saopštenju AMSS-a.

Kako se navodi, tehnički pregledi se ne mogu voditi isključivo ekonomskim interesom, jer je njihov osnovni cilj da je ispravno vozilo u saobraćaju, a "konkurentnost koja je više nego izražena u ovoj oblasti (preko 1.200 registrovanih tehničkih pregleda), doprineće nižoj ceni i boljoj usluzi na tehničkom pregledu".

AMSS dodaje da razume poslovnu odluku "određenih kolega da ubuduće neće prodavati polise osiguranja", ali istovremeno izražava ubeđenje da će "takvom odlukom postati apsolutno nekonkurentni i da će takva odluka, ako je uopšte bude, biti kratkoročna".

Izvor: Vebsajt Kurir i 021, 30.01.2019.