Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

PRIVREDNICIMA DATA MOGUĆNOST DA PUTEM MEJLA PRIJAVE UKOLIKO IM NEKO TRAŽI PEČAT: Od 1. novembra počinje sa radom pozivni centar i za primedbe na druge elektrosnke usluge


Premijerka Srbije, Ana Brnabić, izjavila je da je veliki dan za privredu, jer se privredi više ne može nametnuti obaveza da koristi pečat i najavila od naredne godine uvođenje elektronske arhive.

Ona je, na izložbi pečata i konferenciji o e-poslovanju, rekla da se nada da će Vlada Srbije do kraja godine Skupštini Srbije predložiti Zakon o elektronskom arhiviranju.

Navela je da će državna uprava nastaviti još neko vreme da pečatira, ali da je važno da je privreda toga oslobođena. To je predviđeno stupanjem na snagu Zakona o privrednim društvima ("Sl. glasnik RS", br. 36/2011, 99/2011, 83/2014 - dr. zakon, 5/2015 i 44/2018), koji propisuje da se privredi ne može nametnuti obaveza upotrebe pečata nijednim posebnim propisom.

Brnabić je pozvala privrednike da na mejl adresu ukidanje.pecata@gov.rs dostave informaciju na kojim mestima im je tražen pečat.

"Od 1. novembra imaćemo i pozivni centar i za primedbe na druge elektronske usluge", rekla je ona.

Brnabić je rekla da je veliki dan i za preduzetništvo u Srbiji i da će početnici u poslovanju od danas biti oslobođeni plaćanja poreza na zarade i doprinose za obavezno socijalno osiguranje u trajanju od godinu dana. Ta novina odnosi se na zaradu osnivača preduzetničke radnje i zarade do devet novozaposlenih osoba, koje moraju da budu tek svršeni srednjoškolci, studenti ili osobe sa evidencije NSZ.

Brnabić je rekla da je za konkurentnost privrede važna elektronska uprava i da je to jedan od prioriteta Vlade Srbije.

Predsednik NALED-ovog Saveza za e-upravu, Željko Tomić, istakao je da je deo projekta bilo i sprovođenje analize 39 propisa koji regulišu najčešće poslovne procese privrede i institucija, kao što je vođenje poslovnih knjiga, fakturisanje, izdavanje uverenja i poreski postupci.

"Utvrđeno je da je 22 propisa potrebno menjati, jer ukoliko želimo da razvijamo e-poslovanje iz propisa moramo da eliminišemo termine kao što su original, fotokopija, podnošenje dokaza o uplati, uručenje ili neposredni uvid u dokument jer u praksi znače obavezu dolaska na šalter, iako za tim nema potrebe u 95 odsto slučajeva", rekao je on.

Dodao je da je osnovu za ovo dao Zakon o opštem upravnom postupku ("Sl. glasnik RS", br. 18/2016) koji je omogućio da institucije same pribavljaju i razmenjuju podatke iz svojih evidencija, što je građanima uštedelo više od 500.000 sati kurirskog rada za državu ili 57 godina čekanja u redovima.

Britanski amabasador, Denis Kif, istakao je doprinos britanske ambasade i Vlade Ujedinjenog Kraljevstva razvoju e-uprave u Srbiji i dodao da su kroz Fond za dobru upravu do sada odobreni projekti vredni 12,5 miliona evra, od kojih  5,2 miliona evra ide na podršku transparentnijoj i jeftinijoj upravi.

On je rekao da državna institucija ima i do 20 miliona stranica dokumenata, zbog čega strada šuma od 1.300 stabala. Kako je naveo, troškovi za upravljanje tim dokumentima iznose oko milion evra, a oko 100.000 evra treba za njihovo održavanje i skladištenje.

Izvor: Vebsajt N1, 1.10.2018.
Naslov: Redakcija