Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O ZAŠTITI POTROŠAČA: Razlika između garancije i garantnog lista


Ugovorena garancija je svaka izjava kojom davalac (proizvođač, uvoznik, prodavac) daje obećanje u vezi sa robom i pravno je obavezuje pod uslovima datim u izjavi, kao i oglašavanju u vezi sa tom robom. Dodatni je, voljni korak, kojim se potrošaču mogu obećati posebne pogodnosti, ali isključivo više u odnosu na zakonske odredbe o odgovornosti za saobraznost. Zakon o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021) ne propisuje obavezu davanja garancije, ali ako je garancija ugovorena, pravno je obavezujuća pod uslovima pod kojima je data. Garantni list je isprava u pisanom ili elektronskom obliku ili na drugom trajnom nosaču zapisa koja sadrži sve podatke iz garancije.

Zakon zabranjuje trgovcu da prilikom zaključenja ugovora o prodaji robe, kao i prilikom oglašavanja povodom prodaje, koristi reč garancija i izraze istog značenja, ako ugovorom o prodaji potrošač ne stiče više prava nego što ih već ima po zakonu.

Garantni list na jasan i čitljiv način obaveštava kupca o pravima potrošača u vezi sa pravnim posledicama nesaobraznosti, uz obaveštenje da se ugovornom garancijom ne utiče na ta prava. Zatim obaveštava o nazivu i adresi davaoca garancije, sadržini ugovorne garancije i uslovima za ostvarivanje prava iz ugovorne garancije, a naročito o njenom trajanju i prostornom važenju.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.


Izvor: Vebsajt Politika, Jelica Antelj, 21.06.2023.
Naslov: Redakcija