Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

PRAVILNIK O PODELI MOTORNIH I PRIKLJUČNIH VOZILA I TEHNIČKIM USLOVIMA ZA VOZILA U SAOBRAĆAJU NA PUTEVIMA: Na tehničkom pregledu vraćaju vlasnike motocikala, jer kako kažu "po novom, u saobraćajnoj dozvoli umesto dve osovine treba da stoji - nula". Iz MUP-a odgovaraju da nikakav sličan propis nije donet, te da je verovatno reč o izolovanom slučaju ili pogrešnom tumačenju, i da za tehničku ispravnost nije bitno koliko motocikl ima osovina


Vozači motocikala koji su prethodnih dana želeli da registruju svoj dvotočkaš imali su problema da to urade. Naime, do problema je došlo prilikom tehničkog pregleda gde su vlasnike obaveštavali da ne mogu da završe ovaj deo registracije, jer je, kako kažu na tehničkom "prema najnovijoj odluci MUP-a, došlo do promene u zvaničnom podatku o broju osovina koje ima motocikl".

O najnovijem propisu tehničke kuće su obaveštene, ali dok se sa njim ne upoznaju svi, kod pojedinih je još moguće završiti tehnički pregled bez peripetija, dok drugi vraćaju vlasnike motocikala i upućuju ih da idu u MUP i zamene saobraćajnu dozvolu, što je novi i nemali trošak.

- Odvezao sam motor na tehnički pregled na Novi Beograd i tamo doživeo neprijatno iznenađenje. Zaposleni mi je pokazao u saobraćajnu na mesto gde stoji broj osovina i rekao da, po novom, tu umesto dve osovine treba da stoji - nula. Kažu da je nedavno promenjen propis i da motocikli sada nemaju nijednu osovinu. Nisam mogao da verujem šta čujem. Sad ću morati da vadim novu saobraćajnu dozvolu i morati da sačekam na registraciju - navodi vlasnik motora.

O promeni nisu obavešteni ni u Komitetu za bezbednost saobraćaja. Iz MUP-a odgovaraju da nikakav sličan propis nije donet, te da je verovatno reč o izolovanom slučaju ili pogrešnom tumačenju, i da nije bitno za tehničku ispravnost koliko motocikl uopšte ima osovina.

Inače, za promenu saobraćajne dozvole potreban je:

* registracioni list sa konstatacijom tehničkog pregleda o izvršenoj promeni tehničkih podataka vozila;

* uverenje o izvršenom ispitivanju (uverenje o usaglašenosti sa propisima o homolgizaciji odnosno odobrenje Agencije za bezbednost saobraćaja);

* dokaz o poreklu, vlasništvu i carinjenju motora koji je naknadno ugrađen:

* saobraćajna dozvola;

* dokaz o identitetu vlasnika (važeću ličnu kartu ili ličnu kartu za stranca; putnu ispravu ako zahtev podnosi stranac sa dokazom o odobrenom boravku u Republici Srbiji dužem od šest meseci; dokaz o upisu u registar kod nadležnog organa - za pravna lica);

* dokaz o uplati propisanih troškova, plaćenoj naknadi za izradu i izdavanje saobraćajne dozvole, koja iznosi ukupno 1.314 dinara (na dve uplatnice).

Izvor: Vebsajt Telegraf, 01.06.2017.
Naslov: Redakcija