Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

PRAVILNIK O ISPITIVANJU VOZILA: CARINSKI ORGAN U POSTUPKU UVOZA UPOTREBLJAVANIH MOTORNIH I PRIKLJUčNIH VOZILA NEćE ZAHTEVATI OD UVOZNIKA DA, PRE OKONčANJA ZAPOčETOG CARINSKOG POSTUPKA, PODNESE I UVERENJE O ISPITIVANJU (KONTROLISANJU) VOZILA


Pravilnik o ispitivanju vozila ("Sl. glasnik RS", br. 8/2012, 13/2013, 31/2013, 114/2013 i 40/2014 koji reguliše uvoz polovnih automobila u Srbiju predstavlja novi namet, ali će konačno uvesti red u tu oblast i građani će tačno znati šta kupuju, izjavio je generalni sekretar Auto-moto saveza Srbije (AMSS) Aleksandar Nikačević.
Oko 80 odsto uvoza polovnjaka u Srbiju se obavlja preko dilerskih firmi, koje će malo povećati cenu vozila i taj namet preliti na kupce, ali i malo smanjiti svoj profit, rekao je Nikačević Tanjugu komentarišući novi pravilnik koji se primenjuje od 19. aprila.
"To su propisi koje je usvojila Skupština Srbije na osnovu Zakona o bezbednosti saobraćaja i primena tog pravilnika je jednom odložena za godinu dana", podsetio je on.
Reč je, kako je rekao, o evropskom pravilniku kojim je predviđena stroža kontrola tehničkih karakteristika vozila prilikom uvoza i njihovih papira i primenjuju ga skoro sve zemlje Evropa. Srbija je, napomenuo je on, morala da ga uvede, u okviru svih prilagođavanja za ulazak u EU.
"Kod nas je do sada bio haos oko uvoza polovnjaka i njihovi kupci mnogo toga nisu znali", naveo je Nikačević i dodao da će Centar za motorna vozila AMSS, koji je jedan od najuglednijih tog tipa u Evropi, proveravati vozila i izdavati sertifikate.
U Centru za motorna vozila, kako je rekao, rade ljudi sa ogromnim iskustvom, koji su nepotkupljivi i pravi profesionalci, naveo je Nikačević.


Direktor Srpskog Komiteta za bezbednost saobraćaja kritikuje Pravilnik:
Damir Okanović izjavio je početkom nedelje da se novim Pravilnikom o ispitivanju ispravnosti uvoznih polovnih vozila ne menja suštinski ništa po pitanju bezbednosti i zaštite kupaca.
"Ne vidim svrhu i cilj novih pravila. I dalje se ne proverava da li kilometraža uvezenog vozila odgovara stvarnoj, pa će ponovo moći da se uveze vozilo koje je prešlo 700.000 kilometara, i da se vrati kilometraža na 80.000", rekao je Okanović agenciji Beta.
On je kazao da je želja svakog kupca da kupi robu bez "skrivenih mana", a da se Pravilnikom koji predviđa da svaki polovni automobil kupljen u inostranstvu mora prilikom uvoza da prođe poseban detaljan pregled, ne ispituju te "skrivene mane".
U tom smislu, kako je ocenio Okanović, ne vidim ni doprinos Pravilnika zaštiti potrošača

Nikačević je objasnio da vrednost vozila određuje poreze i da je do sada bilo mnogo načina da se izbegavaju dažbine za državu.
"Smanjivali su cene vozila, upisivali lažne godine proizvodnje i kubikaže... i kada se to jednom upiše u saobraćajnu dozvolu država je godišnje gubila mnogo novac, jer te podatke više niko nije proveravao - e sada se i u toj oblasti uvodi red", naglasio je Nikačević.
On je kazao da carina sada ima mogućnost da mnogo objektivnije procenjuje vrednost vozila, a kupci će imati jasnu predstavu o tome šta kupuju.
U Srbiju se godišnje uveze više od 100.000 polovnjaka iz inostranstva. Ta vozila će kontrolisati šest ovlašćenih organizacija za kontrolisanje na više od 300 ispitnih mesta u Srbiji.
• Agencija za bezbednost saobraćaja pripremila je odgovarajuću proceduru, koja počinje postupkom carinjenja, tako što će radnici Uprave carina omogućiti uvoznicima da prilikom smeštaja pod carinski nadzor vrše ujedno i izuzimanje vozila, radi predmetnog kontrolisanja.
• Uvoznik dovozi vozilo na ispitno mesto, uz popunjen zahtev i potrebne dokaze o uplatama, kao i sa originalnom saobraćajnom dozvolom, koja će nakon kontrole biti vraćena.
• Ovlašćena organizacija po obavljenom kontrolisanju sačinjava zapisnik, a na osnovu toga Agenciji za bezbednost saobraćaja dostavlja izveštaj o kontrolisanju.
• Na osnovu pozitivnog izveštaja, Agencija za bezbednost saobraćaja izdaje Uverenje o ispitivanju (kontrolisanju) vozila, koja se uvoze kao upotrebljavana, što se koristi u daljem postupku carinjenja, odnosno, registracije vozila.

Izvor: Tanjug