Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

PRAVILNIK O PODELI MOTORNIH I PRIKLJUČNIH VOZILA I TEHNIČKIM USLOVIMA ZA VOZILA U SAOBRAĆAJU NA PUTEVIMA: Neispravnost svetlosnih i svetlosno-sigurnosnih uređaja jeste osnov da se vozilo oceni kao tehnički neispravno


Osim gužve u saobraćaju vozačima muke zadaje i tehnički pregled. Novi Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima ("Sl. glasnik RS", br. 40/2012, 102/2012, 19/2013, 41/2013, 102/2014, 41/2015, 78/2015, 111/2015, 14/2016, 108/2016, 7/2017 - ispr., 63/2017, 45/2018, 70/2018, 95/2018, 104/2018, 93/2019, 2/2020 - ispr. i 64/2021) uneo je nedoumice, a građani se žale na kontrolore jer ih vraćaju zbog raznih sitnica. Zamenik načelnika Uprave saobraćajne policije Boban Milinković kaže da građani još nisu shvatili da neispravnost svetlosnih i svetlosno-sigurnosnih uređaja jeste osnov da se vozilo oceni kao tehnički neispravno.

Milinković dodaje da je mali broj nedostataka zbog kojih vozilo neće biti okarakterisano kao neispravno.

- To se pojavilo prethodnih dana i posledica je neznanja i neiskustva određenih kontrolora. Dakle, nije problem ako ne postoje kapice na ventilima ili postoje ogrebotine i manja oštećenja karoserije, nije ni problem ako nema tečnosti za pranje vetrobrana - kaže Milinković.

MUP je poslao instrukciju tehničkim pregledima da se to ne uzima ubuduće kao razlog zbog koga bi se vozilo okarakterisalo kao tehnički neispravno.

- Građani nisu shvatili da neispravnost svetlosnih i svetlosno-sigurnosnih uređaja jeste osnov da se vozilo oceni kao tehnički neispravno. Ako ne rade stop-svetlo, far, pokazivači pravca... pre nego što odete na tehnički pregled zamenite i popravite to da ne biste trošili vreme, jer vozači odu na tehnički, pa se vrate, a onda moraju da ponovo dođu i pravi se gužva - istakao je Milinković i podvukao da vozači pripreme vozilo pre nego što odu na tehnički.

Dešava se da kontrolor napiše da je vozilo tehnički neispravno, a kasnije se ispostavi suprotno. Milinković kaže da se to dešava zbog manjeg broja kontrolora na manjem broju linija, koji nemaju dovoljno znanja, a većina kontrolora radi svoj posao kako treba i većina građana nema problem na tehničkom pregledu.

Prema njegovim rečima, ako kontrolor ispravno vozilo oceni kao neispravno i to dospe u medije, građani koji smatraju da ih je kontrolor oštetio mogu da se obrate Upravi saobraćajne policije i dobiće odgovor da li je vozilo stvarno neispravno ili nije.

Skočila je i cena tehničkih pregleda, a kako kaže Milinković cenu treba da odredi tržište. Tamo gde kontrolori nemaju dovoljno uvežbanosti i iskustva tehnički pregled traje duže i mogu da pregledaju manje vozila pa je to možda jedan od razloga.

- Ubeđen sam da će u narednih mesec ili dva sve da dođe na normalu jer će se kontrolori uvežbati pa će tehnički pregled trajati kao i pre početka primene ovog Pravilnika - zaključio je Milinković.

Izvor: Vebsajt Kurir, 1.08.2021.
Naslov: Redakcija