Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

MINISTARSTVO DEMANTUJE TVRDNJE DA JE SRBIJA STAVLJENA NA CRNU LISTU KINESKE KOMPANIJE „ALIBABA“: Pozivaju se građani da probleme sa pošiljkama prijave nadležnoj inspekciji


Grupi za inspekcijski nadzor u oblasti poštanskih usluga Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija je stiglo šest predstavki u vezi sa kašnjenjem pošiljki preko platforme Aliekspresa i one su poslate Pošti Srbije na razjašnjenje, izjavila je danas državna sekretarka u tom ministarstvu Tatjana Matić.

Matić je, komentarišući navode da paketi koji su naručeni preko platforme Aliekspresa nestaju i o tome da je Srbija stavljena na "crnu listu" ove kompanije, podsetila da su takve informacije demantovali i u Pošti Srbije, Upravi carina, ali i od strane "Alibabe".

"Predstavnici ove kineske kompanije potvrdili su nam da su zbog trenutne krize izazvane pandemijom virusa Kovid-19 neki prodavci aktivni na platformi Aliekspres otkazali politiku besplatne isporuke, jer su povećani logistički troškovi, ali da ta kompanija i dalje naporno radi na pružanju podrške prodavcima u smanjenju troškova otpreme", kaže Matić za Tanjug.

Ističe da su iz resornom ministarstva pozvali građane da se, ukoliko imaju problema sa pošiljkama, obrate Grupi za inspekcijski nadzor u oblasti poštanskih usluga Ministarstva trgovine.

Za dva dana- od srede do petka ove nedelje inspekciji je stiglo šest predstavki i one su odmah poslate Pošti Srbije na izjašnjenje i biće rešene u najkraćem mogućem roku, ističe Matić.

Podseća da građani i dalje mogu da se obrate inspekciji putem mejla  telekomunikacije@mtt.gov.rs ili podnošenjem predstavki na pisarnicu Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Nemanjina 22-26, u Beogradu.

Naime, Udruženja "Efektiva" prethodnih dana upozorilo je javnost da se "pošiljkama sa Aliekspresa gubi svaki trag kada stignu u našu zemlju" i da su zbog toga pojedini trgovci odustali od slanja robe za Srbiju.

U JP "Pošta Srbije" ukazuju da sve pošiljke iz međunarodnog saobraćaja prerađuju, distribuiraju i uručuju u skladu sa propisanim procedurama i rokovima dostave, odmah po prispeću i obavljene carine te da su neosnovane optužbe da pošiljke internet trgovinom nestaju u Srbiji i da je za to odgovorno to preduzeće.

Ističu da su ponovnim uspostavljanjem tokova međunarodnog saobraćaja značajno ubrzani i normalizovani tokovi transporta pošiljaka, za razliku od perioda na početku pandemije izazvane virusom Kovid-19, kada je transport bio u prekidu što je izazvalo kašnjenja dela međunarodnih pošiljaka od tri meseca.

Iz Uprave carina naveli su da eventualno može biti reči o kašnjenju usled obustave avio saobraćaja na samom početku pandemije korona virusa i da imajući u vidu da poštuju sve procedure, njihovo postupanje, tvrde, takođe ni u kom slučaju ne može biti uzrok povećanih troškova dopreme.

Navode i da se Poštanske i ekspresne pošiljke, sve vreme, od prijema do uručenja, uvek nalaze isključivo u prostoru JP Pošta Srbije ili prostorijama operatora, u koje carinski službenici nemaju pravo samostalnog pristupa.

Izvor: Vebsajt Radio-televizije Vojvodine, 02.08.2020.
Naslov: Redakcija