Zastava Bosne i Hercegovine

OSIGURANJE OD OTKAZA PUTOVANJA: Ako se od aranžmana odustane 20 do 45 dana pre polaska, turističke agencije zadržavaju samo 10 do 20 odsto uplaćenog novca. Ali, ako se otkazuje kasnije, uslovi se bitno menjaju


Strah da se ne ponove zemljotresi u Turskoj, strah od novog napada ajkule u Egiptu... Za pojedine turiste u Srbiji, koji su još zimus počeli da plaćaju letovanje, dovoljan su razlog da ga otkažu. Ako se od aranžmana odustane 20 do 45 dana pre polaska, turističke agencije zadržavaju samo 10 do 20 odsto uplaćenog novca. Ali, ako se otkazuje kasnije, uslovi se bitno menjaju.

"Ako je neblagovremeno, tada turistička agencija može mnogo više da zadrži, jer su tu stvarni troškovi koje je agencija imala, jer je do samog polaska ili nekoliko dana pred put organizovano vaše putovanje, možda je agencija uplatila celokupan iznos", rekla je Jovanka Stojković Nikolić iz APOS-a.

"Mi uvek savetujemo da stranke ne odustaju, jer je to nešto što ne možemo da promenimo i što nema veze sa samim aranžmanom. I vi uvek imate opciju, ako se bojite da se kupate u moru, možete da se kupate u bazenu", objašnjava Jelena Crveni iz agencije "Maestral".

Međutim, strah od takvih situacija nije jedini razlog zbog kojeg putnici otkazuju aranžmane.

Anketirani očekuju da im se u slučaju otkazivanja vrati novac. Za jedno objašnjenje smrtni slučaj - pri dobijen je povraćaj od 60 odsto uplaćenog iznosa.

A da biste to mogli očekivati, u turističkim agencijama preporučuju da se uplati osiguranje od otkaza aranžmana.

"U slučaju bolesti ili ne daj bože nečega goreg, i onda ukoliko stranke uplate to osiguranje, vraća im se devedeset odsto od uplaćenog aranžmana, nebitno u kom trenutku su odustali", navodi Jelena Crveni.

U APOS-u naglašavaju da se događa i da agencija otkaže putovanje. U tom slučaju, prema Zakonu o zaštiti potrošača ("Sl. glasnik RS", br. 88/2021), vraća se ceo uplaćen iznos u roku od 14 dana.

Agencija o tome mora da obavesti putnike najkasnije 20 dana pre početka putovanja, ukoliko ono traje duže od 6 dana.

Takođe, savetuju da se za sve detalje, putnici informišu u Udruženju za zaštitu potrošača ili u YUTI.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.


Izvor: Vebsajt RTV, Ilijana Berber, 30.06.2023.
Naslov: Redakcija