Zastava Bosne i Hercegovine

ZAKON O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA: Za udruženja auto-škola problematične zakonske odredbe po kojima instruktor koji van radnog vremena načini saobraćajni prekršaj dobije zabranu rada u AŠ dve godine, ali i odredbe o ispitivačima koje su i dovele do toga da se na polaganje ispita čeka i po nekoliko meseci


Mi nemamo više mnogo izbora. Ili će se uvažiti i naš glas ili ćemo obustaviti rad i ponovo izaći na ulice, kažu u Privrednoj komori auto-škola Srbije, posle sastanka na kome je učestvovalo 60 vlasnika auto-škola članica Privredne komore AŠ Srbije i Udruženja auto-škola Beograda.

Višemesečno čekanje kandidata na polaganje, loša obuka pa čak i nepotrebna obuka za neke kategorije, neopravdana zatvaranja auto-škola, oduzimanje prava na rad instruktorima i ispitivačima su razlozi za novo "dizanje glasa" auto-škola, koje su, da podsetimo, prethodnih godina nekoliko puta protestima na ulicama najvećih gradova Srbije pokušavali da se izbore za svoje ciljeve.

- Mi moramo da pokrenemo rad auto-škola i da vratimo obuku u normalne vode bez straha da ćemo ostati bez posla. Važno je i da skratimo vreme čekanja kandidata kao i da poboljšamo kvalitet obuke - kaže Mladen Rašeta ispred Privredne komore auto-škola Srbije.

On tvrdi da su problemi brojni, ali lako rešivi kad bi bilo sluha kod nadležnih. Zato su, kažu u ovoj komori, odlučili i da upute dopis ministarki saobraćaja Zorani Mihajlović i da zatraže hitan prijem.

- Jedina je mogućnost da nas neko ozbiljno shvati i pristane da se izmeni postojeći Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima ("Sl. glasnik RS", br. 41/2009, 53/2010, 101/2011, 32/2013 - odluka US, 55/2014, 96/2015 - dr. zakon, 9/2016 - odluka US, 24/2018, 41/2018, 41/2018 - dr. zakon, 87/2018 i 23/2019 - dalje: ZOBS) - objašnjava Rašeta. - Ali tu nastaje problem jer su naši predstavnici izbačeni iz radne grupe koja radi na novom ZOBS-u. Umesto studioznog rada opet ćemo dobiti loše sklopljen ZOBS koji će biti pun nelogičnosti.

Rašeta kaže da sa dobro pripremljenim ZOBS ne bi samo rešili položaj i regulisali rad auto-škola u Srbiji već bi se otklonile i greške u definisanju pravila saobraćaja, u definisanju kategorija vozila, greške zbog kojih mnogi vlasnici ne mogu da voze svoje mopede i slično.

U postojećem ZOBS, 48 članova odnosi se na auto-škole.

- Problemi nastaju zbog velikog broja loših odredaba. Tako, na primer, član 307 dozvoljava da se auto-škole zatvaraju i zbog grešaka na koje odgovorna lica nisu mogla da utiču, ili te greške nisu nikoga oštetile što je neverovatan nonsens - objašnjava Rašeta.

Problematične su i odredbe po kojima instruktor koji van radnog vremena načini saobraćajni prekršaj dobije zabranu rada u AŠ dve godine, ali i odredbe o ispitivačima koje su i dovele do toga da se na polaganje ispita čeka i po nekoliko meseci.

Izvor: Vebsajt Novosti, P. Ž., 30.05.2019.
Naslov: redakcija