Zastava Bosne i Hercegovine

PRECIZIRATI USTAVNU POZICIJU OMBUDSMANA


Svi oni koji se obrate Zaštitniku građana smatraju da je "njihov slučaj " najhitniji i očekuju momentalnu reakciju, a to ne procenjuje ombudsman već njegova ekipa, tim ljudi, koji analizira ceo slučaj i određuje šta je to što se može preduzeti odmah a šta može sačekati sutra, rekao je Zoran Pašalić, Zaštitnik građana.

On je izjavio da se građani uglavnom žale na tzv. "korpus imovinsko pravnih odnosa tj. ekonomsko socijalnih prava" gde su, kako je rekao, najaktivniji (njih oko 3 i po hiljade) tzv. zaštićeni podstanari koji žive u stanovima čiji nisu vlasnici i koji se žale da su povređena njihova prava.

Stanje ljudskih prava u Srbiji ne može se oceniti dobrim, što zbog preklapanja zakonskih nadležnosti, što zbog specifičnosti ili reagovanja državnih organa ili institucija.

Među one kojima su najviše ugrožena ljudska prava Pašalić je naveo, stara lica, decu, lica sa posebnim potrebama ili marginalne grupe ali su i oni u senci pomenutih ekonomsko socijalnih prava na šta se građani mahom žale.

Da bi se osnažila uloga Zaštitnika građana u odnosu na bahatost i nehumano delovanje pojedinih državnih organa ili institucija, Pašalić predlaže precizniju ustavnu poziciju Ombudsmana i definiciju koja ne mi mogla da se tumači po slobodnoj volji.

"Da bi sagledali ukupnu sliku o stanju ljudskih prava u Srbiji ili efikasnost sudskih organa, dovoljno je odgovoriti samo na tri pitanja a to su: ima li zloupotreba procesnih radnji u sudskom procesu i zašto nam pojedini procesi traju decenijama, kolika nam je dužina sudskog postupka i kako se izvršavaju sudskih odluka", zaključio je Pašalić.

Izvor: Vebsajt RTV, 31.01.2019.
Naslov: Redakcija