Zastava Bosne i Hercegovine

UREDBA O IZMENAMA I DOPUNAMA UREDBE O KATEGORIZACIJI DRŽAVNIH PUTEVA: Auto-put kroz Beograd, od Petlje Bubanj potok do Petlje Beograd, zvanično postao moto-put. Brzina ograničena na 100 km/h


Auto-put kroz Beograd, od Petlje Bubanj potok do Petlje Beograd, od subote je zvanično moto-put, nakon što je stupila na snagu Uredba o izmenama i dopunama Uredbe o kategorizaciji državnih puteva ("Sl. glasnik RS", br. 24/2024), kojom je ova saobraćajnica prekategorisana.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, objašnjava da je službeni naziv ove saobraćajnice sada moto-put M11, na njoj opet postoji zaustavna traka, a maksimalno ograničenje brzine je 100 kilometara na sat.

Okanović podseća da je u oktobru 2023. godine Vlada Republike Srbije ovu saobraćajnicu prekategorisala iz statusa auto-puta u status državnog puta drugog B reda, što je državni put najniže kategorije.

“Samim tim je na tom putu bilo dozvoljeno kretanje bicikala, pešaka, traktora, zaprežnih vozila, radnih mašina i mopeda i, takođe, samim tim je zaustavna traka prestala da postoji. Od subote ponovo imamo zaustavnu traku i zabranu kretanja svih ovih učesnika u saobraćaju koje sam naveo, a razlika između auto-puta i moto-puta je što je sada najveća dozvoljena brzina do 100 kilometara na čas, ističe Damir Okanović.

On dodaje i da ova saobraćajnica, odnosno novi moto-put, ne ide do Dobanovačke, već do Petlje Beograd koja je pre Dobanovačke.

Ukazuje i da na pojedinim deonicama ove saobraćajnice, i dalje postoje deonice gde je saobraćajnom signalizacijom dozvoljeno više od 100 kilometara na čas, pa se postavlja pitanje kako će se to regulisati u praksi, odnosno da li će biti kažnjavani vozači ukoliko voze brže, odnosno poštuju saobraćajne znake.

Okanović objašnjava da tu sada imamo sukob pravnog i faktičkog stanja na terenu – saobraćajna signalizacija govori suprotno Zakonu.

“Vlada je rekla da je moto-put, a signalizacija je drugačija u odnosu na ono što predviđa moto-put, pa imamo sukob onoga što je na terenu. Kada govorimo o vozačima, oni imaju pravo da se uzdaju u saobraćajnu signalizaciju. Svaki učesnik u saobraćaju ima pravo da veruje da je saobraćajna signalizacija u skladu sa Zakonom i ostalim pravnim aktima, čak i ako je na pojedinim deonicama u neskladu sa Zakonom. S tim u vezi, učesnici u saobraćaju ne bi trebalo da snose posledice. Bitno je napomenuti da, što se tiče sudova, tužilaštva i saobraćajne policije, to je sada moto-put i oni treba da se ponašaju u skladu sa Zakonom, kaže direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja.

Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.


Izvor: Vebsajt Biznis, 31.03.2024.
Naslov: Redakcija