Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

ZAKON O PREVOZU PUTNIKA U DRUMSKOM SAOBRAĆAJU: Primena Zakona počinje 13. februara 2017. godine, od kada će biti zabranjen kombi prevoz putnika od kućne adrese do željene destinacije. Prevoznici upozoravaju na dalekosežne ekonomske posledice i najavljuju proteste


Za desetak dana više nećete moći da naručite kombi da Vas vozi do željene destinacije, jer novi Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju ("Sl. glasnik RS", br. 68/2015 - dalje: Zakon), koji počinje da se primenjuje od 13. februara 2017. godine, ne prepoznaje taj vid transporta. Kombi prevoznici upozoravaju na dalekosežne ekonomske posledice i najavljuju proteste.

Miroslav Papić se od 2005. godine bavi kombi prevozom, ali neće još dugo. Novi Zakon ne prepoznaje kategoriju vozila od pet do devet sedišta, pa popularni prevoz "od vrata do vrata" više neće postojati.

Kada novi Zakon počne da se primenjuje, na stotine kombi vozila završiće na auto otpadima, upozoravaju prevoznici. Radnici će ostati bez posla, a država bez prihoda od naplate poreza.

"Ukoliko se ovaj Zakon bude doslovno primenjivao to nama bukvalno znači zatvaranje firmi. Na stotine vozača, radnika i porodica će biti oštećeno, naći će se na birou. Na hiljade vozila će biti potpuno neupotrebljivo", kaže Papić.

Argumenti zakonodavca o nebezbednosti kombi vozila su nonsens, smatra Papić, a problem sa sivom zonom neće na ovaj način biti rešen.

U Udruženju kombi prevoznika kažu da ne odustaju od zahteva za dijalog.

"Do dana današnjeg niko nas nije primio na razgovor. Mi sada očekujemo polovinu februara kada će početi da se sprovode rigoroznije mere, skidanje tablica, oduzimanje vozila i tako dalje. Mi ćemo u narednih par dana, da organizujem protesne vožnje. Naš advokat je poslao dopis Ministarstvu i zakazao datum tih protesta. Veliki broj vozila će zaći na ulice", kaže Predrag Marić iz Udruženja kombi prevoz putnika.

I Zakon o prevozu tereta u drumskom saobraćaju ("Sl. glasnik RS", br. 68/2015), koji počinje da se primenjuje, takođe, 13. februara 2017. godine, ne raduje prevoznike. Kao i do sada, prepisuju se evropski propisi, a da nisu uzete u obzir mogućnosti domaćih prevoznika, kaže Nedeljno Bugarinović, koji ima 33 kamiona i bavi se prevozom 37 godina. Ono što je trebalo da poboljša konkurenciju na tržištu zapravo će napraviti haos, tvrdi Bugarinović.

"Broj dozvola koje imamo, pojedinačnih i CEMT dozvola nije povećan poslednjih godina ni za jedan, a enormno je uvećan vozni park. Pitamo, kako će se to raspodeljivati? Do sada je to bilo regulisao podzakonskim aktom ali kada on prestane da važi i mi ćemo imati ozbiljan problem", kaže Nedeljko Bugarinović.

- Nedostaju podzakonski akti, a Zakon je donet na brzinu, bez konsultacija sa prevoznicima- tvrdi Bugarinović koji je u više navrata pisao Ministarstvu.

Izvor: Vebsajt RTV, Marko Jakovljev, 02.02.2017.
Izvod iz vesti, Naslov: Redakcija