Krajnji rok za podnošenje zahteva za izdavanje elektronske kartice zdravstvenog osiguranja je 31. decembar 2016. godine. Ipak, ako zahtev ne podnesete do tada, nećete ostati bez lekarske pomoći u slučaju bolesti.
Oni koji pre Nove godine podnesu zahtev, a ne dobiju pre 1. januara 2017. godine novu elektronsku knjižicu, lečiće se na osnovu stare zdravstvene knjižice ukoliko je overena.
U slučaju da zdravstvena knjižica ističe 31. decembra 2016. godine, a građanin nije podneo zahtev za elektronsku karticu zdravstvenog osiguranja, trebalo bi da overi staru zdravstvenu knjižicu, a zatim da podnese zahtev za karticu zdravstvenog osiguranja ili samo da podnese zahtev za karticu na osnovu kojeg će u ispostavi dobiti obrazac potvrde, na osnovu koga će moći da se leči.
Potvrdu za korišćenje zdravstvene zaštite izdaje nadležna ispostava RFZO za sva osigurana lica kojima je zdravstvena knjižica istekla, a zdravstvena kartica još nije izrađena, bez obzira na to da li su zahtev za izdavanje kartice podneli na šalteru RFZO ili elektronski preko portala e-uprava.
Ako ste zaposleni, ne morate sami da podnosite zahtev za karticu. U najvećem broju slučajeva poslodavac za zaposlene i članove porodice zaposlenih podnosi zahtev za izdavanje kartica. Zahtev za izdavanje potvrde za zaposlene takođe podnosi poslodavac.
- Poslodavac zahtev može podneti i putem mejla upućenog matičnoj filijali na odgovarajućem obrascu. Nije smetnja ni da zaposleni sam za sebe i članove porodice podnese zahtev za izdavanje zdravstvene kartice. Zaposleni ne može podneti zahtev za overu zdravstvene knjižice, odnosno kartice, jer je to u nadležnosti poslodavca - objašnjavaju iz RFZO.
Izvor: Vebsajt eKapija, 01.12.2016.