Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

ZAKON O ZAŠTITI KORISNIKA FINANSIJSKIH USLUGA: Dugovanja fizičkih lica banka može prodati samo drugoj banci


Ako duže vreme dugujete novac banci za ratu za kredit, mobilnom ili kablovskom operateru, ili nekom drugom pružaocu usluga, velike su šanse da ćete dobiti preteći poziv, a onda još jedan, pa još jedan, pa još jedan, pa još jedan...

Kada ste dužnik u Srbiji, firma kojoj dugujete novac nije jedina koja vam traži da izmirite račune, sada to u njihovo ime rade sve brojnije agencije za naplatu dugovanja u kojima se prolazi posebna obuka.

O instrukcijama koje radnici ovakvih agencija dobijaju priča jedan od bivših radnika M.J..

- Na obuci učimo da budemo što ubedljiviji, a biti ubedljiv znači biti uporan, bezobrazan, pretiti ljudima, zastrašivati ih, lagati, postideti i pritiskati do granice pucanja - objašnjava on.

Ovi telefonski uterivači dugova ne staju ni kada dužnici prestanu da se javljaju na brojeve telefona sa kojih ih zivkaju na svakih sat vremena.

- Menjamo telefone sa kojih zovemo. Kada ne uspemo da dođemo do dužnika, zovemo komšije i rodbinu. Cilj je postideti ljude do trenutka kada će naći novac na koji god način, samo da tortura prestane. Ako ste u tome dobri, sledi vam nagrada - kaže on.

Dejan Gavrilović, predsednik Udruženja bankarskih klijenata Efektiva, kaže da je bankama već sedam godina zabranjena prodaja dugova agencijama, već smeju da ih prodaju samo drugim bankama.

- Ove kompanije našle su način da tome doskoče, pa umesto banaka uslužno pozivaju klijente kako bi od njih naplatile potraživanja i verovatno zaradile procenat - objašnjava Gavrilović.

On objašnjava da i banke i oni koji pozivaju u njihovo ime polaze od toga da su građani neodgovorni i da ne žele da plate, a ne da većina njih jednostavno nema para.

Izvor: Vebsajt Telegraf, Gorica Avalić, 30.03.2018.
Naslov: Redakcija