Ako duže vreme dugujete novac banci za ratu za kredit, mobilnom ili kablovskom operateru, ili nekom drugom pružaocu usluga, velike su šanse da ćete dobiti preteći poziv, a onda još jedan, pa još jedan, pa još jedan, pa još jedan...
Kada ste dužnik u Srbiji, firma kojoj dugujete novac nije jedina koja vam traži da izmirite račune, sada to u njihovo ime rade sve brojnije agencije za naplatu dugovanja u kojima se prolazi posebna obuka.
O instrukcijama koje radnici ovakvih agencija dobijaju priča jedan od bivših radnika M.J..
- Na obuci učimo da budemo što ubedljiviji, a biti ubedljiv znači biti uporan, bezobrazan, pretiti ljudima, zastrašivati ih, lagati, postideti i pritiskati do granice pucanja - objašnjava on.
Ovi telefonski uterivači dugova ne staju ni kada dužnici prestanu da se javljaju na brojeve telefona sa kojih ih zivkaju na svakih sat vremena.
- Menjamo telefone sa kojih zovemo. Kada ne uspemo da dođemo do dužnika, zovemo komšije i rodbinu. Cilj je postideti ljude do trenutka kada će naći novac na koji god način, samo da tortura prestane. Ako ste u tome dobri, sledi vam nagrada - kaže on.
Dejan Gavrilović, predsednik Udruženja bankarskih klijenata Efektiva, kaže da je bankama već sedam godina zabranjena prodaja dugova agencijama, već smeju da ih prodaju samo drugim bankama.
- Ove kompanije našle su način da tome doskoče, pa umesto banaka uslužno pozivaju klijente kako bi od njih naplatile potraživanja i verovatno zaradile procenat - objašnjava Gavrilović.
On objašnjava da i banke i oni koji pozivaju u njihovo ime polaze od toga da su građani neodgovorni i da ne žele da plate, a ne da većina njih jednostavno nema para.
Izvor: Vebsajt Telegraf, Gorica Avalić, 30.03.2018.