Novi Pravilnik o ocenjivanju učenika u srednjoj školi ("Sl. glasnik RS", br. 33/99 i 108/2003), koji nije menjan 16 godina, donosi novine kao su to što će nastavnici ocenjivati učešće đaka u različitim projektima, na vežbama i u zajedničkim radovima.
Sve te aktivnosti nastavnici će beležiti u pedagošku svesku, u koju će roditelji moći da imaju uvid.
Četiri puta godišnje planirana je pisana provera, a raspored svih pismenih zadataka biće blagovremeno objavljen na oglasnoj tabli ili internet stranici škole.
Na nivou odeljenskog veća usaglašavaće se termini kontrolnih, tako da ne bude više od tri provere nedeljno. Đaci mogu najviše jednom dnevno da imaju pismeni zadatak, a odlaganja neće biti.
Kratke, 15-minutne provere znanja se ne moraju najavljivati, a nema ni ograničenja koliko može da ih bude dnevno. Ocene sa takvih testova se unose u pedagošku dokumentaciju, a uticaće na konačnu ocenu u dnevniku.
Ukoliko pola odeljenja dobije jedinicu, pismeni se ponavlja, ali samo jednom i tada mogu da ga rade svi nezadovoljni učenici čak i oni koji nisu dobili jedinicu.
Blic provere znanja mogu da se organizuju i na dopunskom času, a zaključna ocena zavisiće od ocena s polugodišta. Da bi se spečilo da učenik ostane neocenjen, jer ne dolazi na časove, Pravilnik je predvideo ocenjivanje i na dopunskim časovima.
Takođe, više neće biti poklanjanja ocena na odeljenskom veću sa obrazloženjem da je to potrebno za bolji uspeh. Kada je u pitanju vladanje, uvodi se opisno ocenjivanje tokom godine, a na kraju polugodišta i ocena iz vladanja.
Milorad Antić, predsednik Foruma srednjih stručnih škola, kaže da je dobro to što će se sve bodovati pa će se na osnovu zalaganja, truda, aktivnosti na času, dolaženja na čas i znanja formirati konačna ocena.
- Postoji mnogo đaka koji tokom godine ne rade mnogo, a onda sednu i nabubaju. To nije fer prema onome ko je radio cele godine - kaže Antić.
Nova pravila za ocenjivanje: