Zastava Bosne i Hercegovine | Zastava Crne Gore
Email Print

PREDLOG ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O OSNOVAMA SISTEMA OBRAZOVANJA I VASPITANJA: Predviđeno vraćanje brojčanog ocenjivanja drugog stranog jezika


Drugi strani jezik na kraju prvog polugodišta koje se završava u četvrtak, 31. januara, biće ocenjivan opisnom ocenom - dobar, zadovoljava i ističe se.

Međutim, u drugom polugodištu učenici starijih razreda u osnovnim školama moraće ozbiljno da se uhvate u koštac sa ovim predmetom jer će se on na kraju školske godine ocenjivati - brojčano. Do tada bi, naime, trebalo da budu usvojen Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, kojim je predviđeno vraćanje brojčanog ocenjivanja drugog jezika.

Do sada su nastavnici u mnogim školama vodili dvostruku evidenciju - deca su ocenjivana i brojčano i opisno.

- Na kraju prvog polugodišta ocene će biti opisne, a do kraja školske godine očekuje se da se promeni zakon i ocene budu brojčane - kaže Jole Bulatović, direktor Osnovne škole "Drinka Pavlović". On ističe da se u ovoj školi vodi dvostruka evidencija, tako što se u dnevnik upisuju opisne ocene, a nastavnici u sveske upisuju brojčane ocene.

Natalija Matić, direktorka OŠ "Veselin Masleša", rekla je ranije da će u ovoj školi nastavnici drugog jezika postupiti po preporuci Ministarstva i da će zaključene ocene na kraju prvog polugodišta biti opisne. A kako će se ocenjivati na kraju godine zavisi od toga da li će biti usvojen zakon.

Lingvisti, međutim, upozoravaju da je učenje drugog stranog jezika od izuzetne važnosti i da je dobro što je Ministarstvo prosvete to razumelo i predložilo vraćanje brojčane ocene.

- Znanje dva strana jezika danas je minimum da biste bili konkurentni u poslu i da biste mogli nastaviti školovanje i usavršavanje. To nije luksuz, kako se nekada smatralo - rekla je nedavno Ljiljana Đurić, predsednica Društva za strane jezike i književnost.

Zbog toga je, ističe, vrlo važno da se drugi strani jezik ocenjuje brojčano, jer opisna ocena ne motiviše dovoljno učenike.

- Kada jedan predmet izdvojite, deca ga ne doživljavaju ozbiljno i smatraju da to gradivo ne treba da uče - kaže Ljiljana Đurić.

Obavezni drugi strani jezik u škole je uveden reformom obrazovanja iz 2003. godine. Od tada učenici od petog razreda nadalje uče dva strana jezika, među kojima su engleski, francuski, nemački, španski, ruski i italijanski. Ocenjivan je brojčanim ocenama, ali je prošle godine preveden u izborni.

Izvor: Vebsajt Novosti, Lj. B., 29.01.2019.
Naslov: Redakcija