Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

REZULTATI PRIMENE E-DNEVNIKA: Prepolovljeni izostanci učenika i vreme koje su nastavnici trošili na administraciju


Pilot projekat eProsveta koji se od septembra primenjuje u 200 osnovnih i srednjih škola već tokom prvog polugodišta dao je izuzetne rezultate.

Od svih servisa eProsvete najvažniji rezultati postignuti su u primeni esDnevnika. Primenom elektronske evidencije vreme koje nastavnici troše na administraciju smanjeno je za više od 50 odsto, dok su digitalne kompetencije nastavnika podignute za jedan nivo.

To što sistem esDnevnika prati napredak svakog učenika i obaveštava razrednog starešinu, direktora i pedagoga kada se učenik približi alarmantnim granicama u broju izostanaka, uticalo je da broj izostanaka bude prepolovljen u odnosu na prvo polugodište prošle godine.

Takođe, prijave za neadekvatno ocenjivanje su svedene na minimum, tačnije u svim školama u kojima se servis u potpunosti primenjuje, upućena je samo jedna prijava za neadekvatno ocenjivanje, dok ih je prošle godine bilo čak 12. Na smanjenje broja prijava uticalo je to što nastavnik, osim ocene upisuje i šta je učenik odgovarao i šta bi trebalo da uradi kako bi tu ocenu unapredio.

Imajući u vidu da se u esDnevniku tokom jednog nastavnog dana mogu uneti samo dve ocene za istog učenika, poštuje se zakonska norma da učenici mogu biti pitani samo iz dva predmeta u jednom danu.

Od početka školske 2017/18. godine Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja intenzivno je radilo na unapređenju tehničkih uslova u školama i obukama nastavnika kako bi u servise eProsvete, a prevashodno u projekat esDnevnika bile uključene sve škole koje su pokazale interesovanje.

Narednih dana biće okončan četvrti ciklus obuka nastavnika, a po završetku 5 i 6 ciklusa, u Nišu i Kragujevcu, u više od 500 osnovnih i srednjih škola steći će se uslovi za elektronsko vođenje evidencije, odnosno za primenu esDnevnika.

Novina je i to što će u drugom polugodištu ove školske godine i roditelji imati pristup elektronskoj evidenciji, naravno, isključivo podacima za svoje dete.

Nakon uvođena digitalnih udžbenika i masovne primene sistema esDnevnika, servisom Analitike učenja, između ostalog omogućićemo procenu za koje lekcije učenici dobijaju loše ocene. Ta informacija biće automatski prosleđena nastavnicima i đacima radi dopunske pripreme, ali i autorima kako bi eventualno izvršili izmene.

Jedan od brojnih potencijala ovog rešenja jeste rangiranje škola, i njihovo poređenje na osnovu parametara, kao što su prosečne ocene, takmičenja, izostanci, dodatne aktivnosti, pa i naknadni profesionalni uspesi učenika po završetku obrazovanja u njima.

Izvor: Vebsajt Ministarstvo prosvete, 30.01.2018.
Naslov: Redakcija