Email Print

REAGOVANJE POVERENIKA POVODOM PRIKUPLJANJA JEDINSTVENOG MATIČNOG BROJA GRAĐANA (JMBG) OD STRANE "EPS SNABDEVANJE"


Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti povodom prijava većeg broja građana, u kojima ističu da su od "EPS SNABDEVANjE" primili poziv za dostavu tačnog jedinstvenog matičnog broja građana (JMBG), kao i da im se stavlja u izgled pokretanje sudskog postupka za naknadu štete u slučaju da to ne učine. Poverenik je izvršio nadzor nad sprovođenjem Zakona o zaštiti podataka o ličnosti od strane "EPS SNABDEVANjE". Nakon uvida u kompletnu dokumentaciju zaključio da ni Zakon o energetici niti bilo koji drugi zakon ne sadrže odredbe o tome da su građani dužni da dostave JMBG radi zaključenja ugovora o prodaji električne energije sa "EPS SNABDEVANjE", niti radi eventualnog vođenja postupka prinudne naplate potraživanja od strane "EPS SNABDEVANjE", a što su od strane "EPS SNABDEVANjE" navedeni kao razlozi za potraživanje.

U odsustvu zakonskog osnova za obradu JMBG u ove svrhe, morao bi postojati pristanak, odnosno saglasnost lica. Ali da bi saglasnost bila valjana, potrebno je da bude slobodno data, što ovde nije slučaj, jer se stavlja u izgled pokretanje sudskog postupka za naknadu štete, i to neke nejasne, nedefinisane štete.

Nakon sprovedenog nadzora, Poverenik je uputio Upozorenje "EPS SNABDEVANjE" da vrši nedozvonjenu obradu JMBG i da je dužan da u roku od 8 dana od dana prijema Upozorenja obavesti Poverenika i javnim saopštenjem svoje korisnike - krajnje kupce električne energije, o preduzetim merama na otklanjanju nepravilnosti.

Izvor: Vebsajt Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, 18.6.2014.