NACRT ZAKONA O RAZMENI PODATAKA, DOKUMENATA I OBAVEŠTENJA U SLUČAJU NASTUPANJA PRIVREMENE SPREČENOSTI ZA RAD KORIŠĆENJEM SOFTVERSKOG REŠENJA “E-BOLOVANJE - POSLODAVAC”: Postupak ostvarivanja prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja biće ubrzan, pojednostavljen i zaštićen od zloupotreba, a istovremeno će se smanjiti administrativni troškovi i opterećenje svih učesnika
Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović istakao je da je uvođenje sistema "eBolovanje - Poslodavac" jedan od najvažnijih koraka u digitalizaciji zdravstvenih i elektronskih usluga.
- Sistem "eBolovanje - Poslodavac" uvodi potpunu transparentnost i pravovremenu komunikaciju između svih učesnika u postupku bolovanja. Poslodavci će dobijati informacije u realnom vremenu, zaposleni više neće morati bolesni da nose dokumentaciju, a država će dobiti efikasniji i pravedniji mehanizam kontrole. Ovo je primer kako digitalizacija donosi konkretne koristi građanima, poslodavcima i institucijama - rekao je Jovanović učestvujući na okruglom stolu u okviru javne rasprave vezane za Nacrt zakona o razmeni podataka, dokumenata i obaveštenja u slučaju nastupanja privremene sprečenosti za rad korišćenjem softverskog rešenja "e-bolovanje - poslodavac".
Naime, Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu uputila je u javnu raspravu Nacrta zakona koja traje do 1. oktobra ove godine, saopšteno je iz Kancelarije.
Predlagač Nacrta zakona je Kancelarija za IT i eUpravu, a u njegovoj izradi učestvovali su i Ministarstvo finansija, Ministarstvo zdravlja, Republički fond za zdravstveno osiguranje, Ministarstvo privrede i Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja.
- Cilj donošenja ovog zakona jeste uvođenje modernog, sigurnog i transparentnog sistema "eBolovanje - Poslodavac" koji će omogućiti elektronsku razmenu podataka, dokumenata i obaveštenja između lekara, poslodavaca i RFZO-a. Novim rešenjem postupak ostvarivanja prava iz obaveznog zdravstvenog osiguranja biće ubrzan, pojednostavljen i zaštićen od zloupotreba, a istovremeno će se smanjiti administrativni troškovi i opterećenje svih učesnika - navodi se u saopštenju.
Javna rasprava traje od 12. septembra do 1. oktobra 2025. godine, i organizovana je kroz četiri okrugla stola u saradnji sa relevantnim institucijama i organizacijama - Nacionalnom alijansom za lokalni ekonomski razvoj (NALED), Privrednom komorom Srbije (PKS), kao i 24. septembra sa Savetom stranih investitora (FIC) i 29. septembra sa Unijom poslodavaca Srbije.
- Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu poziva državne organe, privredne subjekte, stručnu javnost, nevladine organizacije, organizacije civilnog društva kao i druge zainteresovane strane, da uzmu učešće u javnoj raspravi - zaključuje se u saopštenju.
Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.
Izvor: Vebsajt eKapija, 22.09.2025.
Naslov: Redakcija










