ZAKON O JAVNIM NABAVKAMA: Republička komisija bi trebala da razmatra sve tačke podnetog zahteva
Poslovno udruženje “Ponuđači Srbije”, svakodnevno je uključeno u praćenje dešavanja u postupcima javnih nabavki.
Ovog puta je u pitanju rešenje Republičke komisije br: 4-00-1005/2024 od 31.12.2024. godine, po kojem se odbacuje izjašnjenje o nastavku postupka zaštite prava pred RK.
Podnosilac zahteva se izjasnio o nastavku postupka pred Republičkom komisijom, koji je isti odbacila shodno Članu 226. stav 3. tačka 12) Zakona o javnim nabavkama ("Sl. glasnik RS", br. 91/2019 i 92/2023 - dalje: ZJN) koje glasi:
Republička komisija odbacuje pisano izjašnjenje o nastavku postupka pred Republičkom komisijom, u skladu sa odredbama ovog zakona, a sa obrazloženjem da je ponuda izabranog ponuđača već ocenjena kao neprihvatljiva i da razmatranje druge tačke ne bi bilo od uticaja na drugačiji ishod postupka.
Iz argumentacije izložene u podnetom zahtevu za zaštitu prava, podnosilac zahteva smatra da je ponuda izabranog ponuđača neprihvatljiva i da ista sadrži nedostatke.
Nedostatke kod ponude izabranog ponuđača, podnosilac zahteva osporava u sledećim tačkama:
Spisak izvedenih radova (Reference)
Tehnički deo i mere za obezbeđivanje kvaliteta iz tačke 2.3- Obrazovane i stručne kvalifikacije i iz tačke, 2.4- Alati, pogonska ili tehnička oprema i obrasca strukture cene (delovi koji nisu popunjeni).
Shodno Članu 220. stav 1. tačka 1) ZJN naručilac je zahtev usvojio kao osnovan i delimično poništio postupak, donošenjem odluke br: 3478052/24-01 od 16.12.2024. godine.
On je osnovanost zahteva potvrdio u tehničkom delu, a u delu koji se odnosi na reference ocenio kao neosnovane. Podnosilac zahteva se izjasnio o nastavku postupka pred Republičkom komisijom, koji je isti odbacila shodno Članu 226. stav 3. tačka 12) koje glasi:
Republička komisija odbacuje pisano izjašnjenje o nastavku postupka pred Republičkom komisijom, u skladu sa odredbama ovog zakona.
Naručilac nakon ponovljene stručne ocene ponuda od 23.01.2025. godine, donosi odluku o obustavi postupka ocenjujući da su sve ponude neprihvatljive shodno Članu 147. stav 1. tačka 8), ponudu podnosioca zahteva u ponovljenoj stručnoj oceni ponuda odbija shodno članu 144. stav 1. tačka 2), jer ne ispunjava kriterijume za izbor privrednog subjekta, a ponudu “izabranog ponuđača” odbija shodno članu 144. stav 1. tačka 3), jer ne ispunjava zahteve i uslove u vezi sa tehničkim specifikacijama.
Naručilac zatim odlučuje da sprovede konkurentni pregovarački postupak, koji može da sprovede kada su sve ponude bile neprihvatljive, izvrši novu stručnu ocenu ponuda, donosi novu odluku o zaključivanju okvirnog sporazuma dana 05.03.2025. godine, gde se u obrazloženju poziva na Član 55. stav 1. tačka 5) ZJN, Na pregovarački postupak od strane naručioca biva pozvan samo izabrani ponuđač koji je u prvobitnoj odluci o zaključivanju okvirnog sporazuma, ispunjava kriterijume za izbor privrednog subjekta. Napominjeno da shodno članu 55. stavu 1.tački 5) ZJN naručilac nije dužan da objavi javni poziv, ako u taj postupak pozove da podnesu početne ponude sve i isključivo ponuđače koji su u otvorenom ili restriktivnom postupku podneli ponudu i ispunili kriterijume za kvalitativni izbor privrednog subjekta.
Naručilac je donošenjem nove odluke o sprovođenju konkurentnog postupaka sa pregovaranjem i donošenju Odluke o zaključivanju okvirnog sporazuma odigrao “mudro” pozivajući se na Član 55. ZJN koji mu dozvoljava da pozove na pregovarački postupak samo ponuđača koji je ispunio kriterijume za kvalitativni izbor privrednog subjekta i na taj način podnosioca zahteva stavio u mat poziciju, jer isti u otvorenom postupku nije ispunio kriterijume za kvalitativni izbor privrednog subjekta, pa shodno navedenoj odredbi ZJN nije bio dužan da mu pošalje poziv za učešće u pregovaranju, pa samim tim on ne može da se žali na novu odluku o dodeli okvirnog sporazuma, jer podnosilac zahteva nije učestvovao u pregovaračkom postupku i samim tim nema aktivnu legitimaciju. On u predmetnom postupku ne može pokrenuti ni Upravni spor, jer je Rešenje Republičke komisije doneto 31.12.2025.godne, a naručilac je novu Odluku doneo 05.03.2025.godine, pa je zakonski rok, iz člana 228. ZJN, od 15 dana davno istekao.
Samim tim, naš savet svim ponuđačima je da od Republičke komisije zahtevaju da uvek razmatra sve tačke istaknute u zahtevu za zaštitu prava kako ne bi trpeli štetne posledice, kao ponuđač u konkretnom primeru.
Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.
Izvor: Vebsajt Ponuđači Srbije, 21.03.2025.
Naslov: Redakcija










