PRAVILNIK O TEHNIČKOM PREGLEDU VOZILA: Rok za početak primene odredbi kojima se uslovi za tehnički pregled automobila pooštravaju je još jednom odložen na period od dve godine
Vozači su prvo strahovali od 5. jula 2023. za kada bio najavljen početak primene strožih uslova za tehničke preglede automobila. Potom je Ministarstvo saobraćaja, "u minut do 12", ovaj rok izmenom Pravilnika o tehničkom pregledu vozila ("Sl. glasnik RS", br. 31/2018, 70/2018 i 62/2022) pomerilo za 5. jul 2025. godine. Sada se, još jednom, izmenom istog pravilnika rok pomera na 5. jul 2027. godine.
Ključne promene koje se odlažu odnose se na ispravan rad katalizatora i na određene zahteve kod merenja takozvane ovalnosti kočnica, bez kojih nije moguć uspešan "prolaz" tehničkog pregleda.
Prolongiranjem primene ovih odredbi pravilnika za još dve godine, vozači dobijaju još vremena da "stanje" svojih automobila usaglase sa ovim odredbama.
Vlada Marinković, predsednik Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda, za portal N1 pojašnjava da će se na tehničkom pregledu i dalje meriti sve - parametri za izduvne gasove, kao i ovalnost kočnica, ali to neće biti eliminacioni faktor.On ističe da se, ovaj put, pravilnikom odlaže primena ove dve odredbe zbog pripreme novog zakona.
"Započeta je izrada novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, jer ovaj je 'krpljen' mnogo puta od 2009. godine kada je donesen. A novi zakon iziskivaće i izradu novih podzakonskih akata, među kojima je i Pravilnik o podeli motornih vozila i tehničkom pregledu", objašnajva Marinković.
Pravilnik o podeli motornih vozila bi, kaže, trebalo da se rasčlani na dva pravilnika.
"Jedan pravilnik bi trebalo da se odnosi na nova vozila, a drugi na vozila u upotrebi", ističe on.
Naš sagovornik pretpostavlja da se smatralo da je bolje da se odloži primena ovih odredbi (ovalnost kočnica i katalizatori) koja je trebalo da počne 5. jula ove godine, pa da primena krene kada se usvoji novi Zakon o bezbednosti saobraćaja, i donesu nova podzakonska akta.
Podsetimo, kao što je portal N1 već pisao uoči prošlog odlaganja primene ovih odredbi pravilnika - katalizatore vozači i sada treba da poseduju, kada je reč o vozilima sa motorima Euro 4 pa nadalje.
Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.
Izvor: Vebsajt N1, Daniela Ilić Krasić, 20.6.2025.
Naslov: Redakcija










