ZAKON O OBLIGACIONIM I OSNOVAMA SVOJINSKO-PRAVNIH ODNOSA U VAZDUŠNOM SAOBRAĆAJU: Prava putnika u slučaju otkazivanja ili kašnjenja leta
Gotovo svake turističke sezone, svedoci smo kašnjenja ili otkazivanja letova. Bilo da je reč o čarter ili redovnom letu potrošači imaju zakonski zaštićena prava koja uključuju informisanje, asistenciju, mogućnost povraćaja novca ili preusmerenje.
Statistike pokazuju da su kašnjenja letova prilično česta, da se dešavaju većini, skoro svim avio-kompanijama, na svim aerodromima. Mogu da traju nekoliko minuta ili sati, pa do više dana. U slučaju da let kasni tri ili više sati, a razlozi nisu loši vremenski uslovi ili štrajkovi, putnik ima pravo na naknadu čija visina zavisi od dužine leta. Kada je reč o redovnoj liniji za koju je putnik kupio direktno kartu od avio-prevoznika, za naknadu se putnici obraćaju avio-kompaniji, kaže savetnica Udruženja za zaštitu prava potrošača “Prosperitet” Žana Karavezić Krbanjević.
Ukoliko je reč o čarter letu u okviru aranžmana sa turističkom agencijom, za odštetu je odgovorna agencija organizator putovanja, dodaje sagovornica.
U slučaju kašnjenja leta na redovnoj liniji, putnici mogu podneti reklamaciju aviokompaniji u pisanom obliku. Ako aviokompanija ne odgovori na reklamaciju u roku od dva meseca ili odbije isplatu naknade, putnici se mogu obratiti sudu sa zahtevom za naknadu štete.
Žana Karavezić Krbanjević napominje da ne treba zaboraviti na važnost prava putnika i zakonsku zaštitu, posebno u slučaju kašnjenja koja ne zavise od spoljnih okolnosti. Iako se u Srbiji ne primenjuju uvek standardi Evropske unije, putnici mogu zahtevati poštovanje osnovnih prava na informisanje, asistenciju i naknadu, gde je to moguće.
Kompanija Paragraf Lex ne preuzima odgovornost za tačnost i istinitost informacija prenetih iz spoljnih sadržaja odnosno drugih izvora, kao i za štetu koja eventualno iz toga, proistekne. Sve informacije objavljene u sekciji "Vesti" su namenjene u svrhu opšteg informisanja.
Izvor: Vebsajt RTV, 13.08.2025.
Naslov: Redakcija










