Zastava Bosne i Hercegovine

DOSTUPNA NOVA ELEKTRONSKA USLUGA POD NAZIVOM “EPISARNICA”: Građanima i privredi omogućeno elektronsko podnošenje zahteva preko mobilnog uređaja ili računara, praćenje toka rešavanja predmeta i dostavljanje rešenja ili drugih traženih dokumenata u eSanduče na Portalu eUprava


Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave Vlade Republike Srbije saopštilo je da je na Portalu eUprava zvanično pokrenuta nova elektronska usluga pod nazivom “ePisarnica“.

Građani i privredni subjekti više neće morati da čekaju u redovima, već mogu da, posredstvom Portala eUprava, završe više od 2.000 poslova koje imaju sa državom, i to zahvaljujući uvođenju modernog elektronskog kancelarijskog poslovanja u organe javne uprave.

Nova elektronska usluga predstavljena je građanima koji su došli da na tradicionalan način podnesu zahteve na šalterima Gradske opštine Novi Beograd.

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Jelena Žarić Kovačević rekla je tim povodom da portal eUprava ima svoj digitalni šalter, koji je korisnicima non-stop dostupan i kojem lako mogu da pristupe.

Ona je objasnila da je građanima omogućeno da elektronski podnesu zahtev preko svog mobilnog uređaja ili računara, da prate tok rešavanja predmeta i sačekaju da im rešenje ili drugi traženi dokument bude isporučen u elektronskom obliku u njihovo eSanduče.

Zahvaljujući “ePisarnici”, kako je istakla, građani ne moraju da znaju tačan naziv postupka, ko je nadležan za njegovo sprovođenje, da li postoji poseban obrazac koji je potrebno popuniti i koju dokumentaciju bi trebalo dodatno predati.

Pretragom po ključnoj reči građani pronalaze željenu uslugu i započinju postupak, dodala je Žarić Kovačević.

Prema njenim rečima, portal nadležnoj instituciji prosleđuje “zahtevˮ, a ako je potrebno priložiti neki dokument neophodan za odlučivanje, službenik će poslati stranki obaveštenje o tome.

Žarić Kovačević je dodala da se putem iste usluge na dobijeno rešenje može podneti žalba ako zakon tako predviđa.

Ministarka je objasnila da se, zahvaljujući jedinstvenom broju, ne otvara novi predmet i ne kreće sve ispočetka, a ukoliko je potrebno, drugostepeni organ kroz sistem dobija svu dokumentaciju iz predmeta i odlučuje po žalbi.

Ona je rekla da se komunikacija odvija isključivo elektronskim putem, da bi na kraju odgovarajuće rešenje, uverenje ili drugi akt stigao u eSanduče na portalu eUprava građanima i privredi, a o tome korisnicima stiže obaveštenje putem mejla ili SMS poruke.

Žarić Kovačević je napomenula da jedino što građani treba da urade kako bi mogli da koriste nove pogodnosti servisa jeste da postanu eGrađani.

Ona ih je pozvala da, ukoliko to nisu već uradili, otvore nalog na portalu eUprava i nabave svoju digitalnu “ličnu kartuˮ po kojoj će ih organi prepoznavati u svetu elektronskih usluga, odnosno da nabave kvalifikovan elektronski sertifikat ili sertifikat na mobilnom telefonu.

Do toga, kako je ukazala, građani mogu najbrže da dođu u poštama širom Srbije.

Ministarka je naglasila da digitalizacija ostaje jedna od ključnih reformi, a smanjenje papirologije i elektronska razmena dokumenata doprinosi krajnjem cilju - ukidanju papira u državnoj administraciji.

Ona je ukazala na to da modernizacija načina rada administracije podiže kvalitet usluga, pri čemu država mora biti dostupna korisnicima 24 sata, sedam dana u nedelji, 365 dana u godini.

To je zahtev modernog doba i preduslov našeg daljeg napretka u započetim reformskim procesima. Moramo da krenemo odlučnije i intenzivnije u proces digitalizacije, da zahtevamo da što više organa nudi građanima elektronske usluge, zaključila je ona.

Pored ministarke, promociji ePisarnice prisustvovali su vršilac dužnosti direktora Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Milan Latinović, pomoćnica vršioca dužnosti direktora Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Biljana Marić, izvršna direktorka NALED-a Violeta Jovanović, kao i predsednica Gradske opštine Novi Beograd Ivana Nikolić.


Izvor: Vebsajt Vlade, 29.07.2024.
Naslov: Redakcija