Na osnovu člana 17. Zakona o kontroli državne pomoći („Službeni glasnik RS”, broj 73/19),

Savet Komisije za kontrolu državne pomoći, na 16. sednici, održanoj 21. novembra 2025. godine, donosi

STATUT

Komisije za kontrolu državne pomoći

OSNOVNE ODREDBE

Član 1.

Ovim statutom bliže se uređuju unutrašnja organizacija, način rada i sprovođenje postupka pred Komisijom za kontrolu državne pomoći (u daljem tekstu: Komisija), ovlašćenja za donošenje drugih akata Komisije, sedište, naziv i kontakt Komisije, zastupanje i predstavljanje Komisije, pečat, štambilj, faksimil i simboli Komisije, memorandum i logo Komisije, nadležnosti Komisije, postupanje sa posebnim vrstama podataka, finansiranje Komisije, postupak za izmenu i dopunu statuta Komisije i druga pitanja značajna za rad Komisije.

Svi pojmovi u ovom Statutu (u daljem tekstu: Statut) upotrebljeni u gramatičkom muškom rodu podrazumevaju muški i ženski prirodni rod.

Član 2.

Komisija je samostalna i nezavisna organizacija koja vrši javna ovlašćenja, čiji su osnivanje, nadležnost, položaj, organizacija i ovlašćenja uređeni Zakonom o kontroli državne pomoći („Službeni glasnik RS”, broj 73/19, u daljem tekstu: Zakon).

Član 3.

Komisija je pravno lice sa pravima, obavezama i odgovornostima u skladu sa zakonom, koja za obavljanje poslova iz svoje nadležnosti odgovara Narodnoj skupštini Republike Srbije.

Član 4.

U pravnom prometu sa trećim licima Komisija istupa u svoje ime i za svoj račun.

Član 5.

Komisija u svom radu upotrebljava srpski jezik i ćiriličko pismo, kao i engleski jezik i latinično pismo u saradnji sa međunarodnim institucijama.

SEDIŠTE, NAZIV I KONTAKT

Član 6.

Sedište Komisije je u Beogradu, na adresi Zorana Žunkovića 3.

Odluku o promeni sedišta Komisije donosi Savet Komisije.

Komisija ima svoju zvaničnu internet stranicu na adresi www.kkdp.gov.rs i zvaničnu elektronsku poštu: info@kkdp.gov.rs.

Član 7.

Komisija, pored naziva na srpskom jeziku koji glasi: Komisija za kontrolu državne pomoći, može u poslovnoj komunikaciji sa inostranstvom upotrebljavati i engleski prevod svog naziva: Commission for State Aid Control.

ZASTUPANjE I PREDSTAVLJANjE

Član 8.

Komisiju zastupa i predstavlja predsednik Komisije.

Zamenik predsednika Komisije zastupa i predstavlja Komisiju u odsutnosti predsednika Komisije.

Predsednik Komisije može ovlastiti članove Saveta Komisije, sekretara Komisije, rukovodioce Odeljenja i zaposlene u Komisiji za preduzimanje pojedinih radnji iz njegove nadležnosti i potpisivanje određenih akata, što se utvrđuje posebnim aktom.

PEČAT, ŠTAMBILJ, FAKSIMIL I SIMBOLI

Član 9.

Komisija ima pečat okruglog oblika, prečnika 32 mm, na kome je ispisan sledeći tekst: „Republika Srbija *Beograd*, Komisija za kontrolu državne pomoći”.

Tekst je ispisan u koncentričnim krugovima, oko Malog grba Republike Srbije, ćiriličkim pismom.

U spoljnom krugu pečata ispisan je tekst: „Republika Srbija *Beograd*”.

U sledećem unutrašnjem krugu ispisan je tekst: „Komisija za kontrolu državne pomoći”.

Komisija može imati više primeraka pečata koji moraju biti istovetni po sadržini i veličini.

Svaki primerak pečata obeležava se rednim brojem, rimskom cifrom koja se stavlja između grba Republike Srbije i sedišta organa.

Namena, forma, sadržina, izgled i upotreba pečata propisani su zakonom kojim se uređuje pečat državnih i drugih organa.

Član 10.

Komisija ima štambilj koji je pravougaonog oblika, dimenzije 70x30 milimetara na kome je ispisan tekst: „Republika Srbija, Komisija za kontrolu državne pomoći”, sa rubrikama za upisivanje organizacione jedinice, broja, priloga, vrednosti i datuma prijema podneska.

Član 11.

Akti iz nadležnosti Komisije, koje potpisuje predsednik Komisije, mogu, umesto potpisa predsednika Komisije, da sadrže njegov faksimil, ako se izrađuju tipski i u velikom broju primeraka.

Član 12.

Način upotrebe pečata, štambilja i faksimila, broj pečata, lice zaduženo za rukovanje, upotrebu i čuvanje pečata, štambilja i faksimila i druga pitanja u vezi sa pečatom, štambiljem i faksimilom uređuju se aktom predsednika Komisije.

Član 13.

U službenim prostorijama Komisije ističu se samo državni simboli Republike Srbije.

Za vreme poseta zvaničnih predstavnika organa i organizacija stranih zemalja u službenim prostorijama Komisije mogu biti istaknuti i njihovi simboli.

MEMORANDUM I LOGO

Član 14.

Komisija ima memorandum na kome se u zaglavlju memoranduma, u levom gornjem uglu nalazi grb Republike Srbije, a ispod grba je zaglavlje u kome je ispisan sledeći tekst: „Republika Srbija, Komisija za kontrolu državne pomoći”. Ispod se upisuju: broj akta, datum akta i sedište organa.

U podnožju memoranduma ispod crte upisuju se naziv i sedište organa, broj telefona, adresa internet stranice i imejl adresa za prijem elektronske pošte.

Komisija, u poslovnoj komunikaciji sa inostranstvom, može koristiti i memorandum na engleskom jeziku.

Član 15.

Komisija ima svoj logo, koji druga pravna i fizička lica ne mogu koristiti bez njene saglasnosti.

Način upotrebe, izgled i sadržina logoa Komisije utvrđuju se unutrašnjim opštim aktom.

NADLEŽNOSTI KOMISIJE

Član 16.

Komisija vrši javna ovlašćenja i obavlja poslove u skladu sa nadležnostima propisanim članom 10. Zakona.

ORGANI KOMISIJE

Član 17.

Organi Komisije su Savet Komisije i predsednik Komisije.

Član 18.

Izbor organa Komisije, trajanje mandata, prestanak funkcije i razrešenje člana Saveta Komisije i predsednika Komisije, uređeni su Zakonom.

Savet Komisije

Član 19.

Savet Komisije:

1) ocenjuje postojanje i usklađenost državne pomoći sa pravilima o dodeli državne pomoći;

2) rešava o pravima i obavezama davalaca i korisnika državne pomoći;

3) vrši kontrolu namenskog korišćenja dodeljene državne pomoći;

4) nalaže upravne mere iz Zakona;

5) donosi rešenja i zaključke u postupku prethodne i naknadne kontrole;

6) donosi podzakonska akta za sprovođenje Zakona;

7) predlaže Vladi preko nadležnog ministarstva donošenje propisa za sprovođenje Zakona;

8) daje mišljenja o usklađenosti propisa sa pravilima o dodeli državne pomoći;

9) odlučuje po žalbi na rešenje predsednika Komisije kojim nije usvojen zahtev za određivanje zaštićenih podataka;

10) odlučuje po zahtevu za odlaganje izvršenja rešenja do donošenja pravnosnažne sudske odluke, u smislu člana 54. stav 5. Zakona;

11) usvaja konačan izveštaj o sprovedenoj sektorskoj analizi;

12) donosi i menja Statut Komisije;

13) donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Komisiji uz saglasnost odbora Narodne skupštine nadležnog za poslove finansija;

14) utvrđuje predlog finansijskog plana i dostavlja ga odboru Narodne skupštine nadležnom za poslove finansija na saglasnost;

15) donosi Pravilnik o radu Komisije;

16) donosi Poslovnik o svom radu;

17) donosi plan javnih nabavki i plan nabavki na koji se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje;

18) usvaja godišnji izveštaj o radu Komisije, godišnji izveštaj o dodeljenoj državnoj pomoći i godišnji izveštaj o popisu šema državne pomoći;

19) na predlog predsednika Komisije bira i razrešava zamenika predsednika Komisije;

20) na predlog predsednika Komisije postavlja i razrešava sekretara Komisije i vršioca dužnosti sekretara Komisije;

21) donosi poseban akt o načinu saradnje sa drugim organima;

22) obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, ovim statutom i drugim aktima Komisije.

Član 20.

Način rada, donošenje odluka i postupak pred Savetom Komisije, bliže se uređuje Poslovnikom o radu Saveta Komisije za kontrolu državne pomoći.

Predsednik Komisije

Član 21.

Predsednik Komisije:

1) predstavlja i zastupa Komisiju;

2) odlučuje o pravima i dužnostima zaposlenih u Komisiji;

3) organizuje rad Komisije;

4) saziva sednice, predlaže dnevni red, predsedava i rukovodi radom Saveta Komisije;

5) predlaže Savetu Komisije zamenika predsednika Komisije iz reda članova Saveta Komisije;

6) predlaže Savetu Komisije sekretara Komisije i vršioca dužnosti sekretara Komisije;

7) usvaja periodične i godišnje finansijske izveštaje;

8) potpisuje odluke i druga akta i stara se o njihovom izvršenju;

9) stara se i odgovara za zakonitost rada, korišćenje imovine Komisije i vrši prava naredbodavca za upotrebu sredstava Komisije u skladu sa zakonom;

10) donosi opšta akta o načinu rada i izvršavanju poslova Stručne službe i pratećih službi;

11) donosi opšta i pojedinačna akta u skladu sa zakonom i Statutom;

12) vrši izmene, dopune i ažuriranje informatora o radu Komisije;

13) donosi kadrovski plan;

14) odlučuje o vrednosti koeficijenta radnog mesta zaposlenih u Stručnoj službi Komisije;

15) donosi rešenje kojim se određuju podaci koji imaju svojstvo zaštićenih podataka;

16) donosi obaveštenja o potrebi prijave državne pomoći;

17) donosi rešenje o obustavi postupka, u smislu člana 33. stav 3. Zakona;

18) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, ovim statutom i drugim aktima Komisije, a za koje nije izričito propisano da su u nadležnosti Saveta Komisije.

UNUTRAŠNjA ORGANIZACIJA

Službe Komisije

Član 22.

Komisija ima Stručnu službu i prateće službe.

Stručna služba obavlja stručne poslove iz nadležnosti Komisije, a čine je kontrolori, viši analitičari, analitičari i druga zaposlena i angažovana lica u Stručnoj službi.

Prateće službe obavljaju administrativne, materijalno-finansijske, pravno kadrovske i opšte poslove u skladu sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktima Komisije, a čine je zaposlena lica razvrstana po zvanjima u skladu sa zakonom koji uređuje prava i dužnosti državnih službenika kao i angažovana lica.

Stručna služba i prateće službe, kao unutrašnje organizacione jedinice Komisije, mogu biti obrazovane kao sektor, odeljenje, odsek ili grupa.

Unutrašnje organizacione jedinice međusobno sarađuju, usklađuju svoj rad i deluju u skladu sa jedinstvenom politikom Komisije.

Sekretar Komisije

Član 23.

Radom Stručne službe i pratećim službama rukovodi sekretar Komisije.

Sekretar Komisije ima status državnog službenika na položaju, druga grupa.

Sekretara Komisije postavlja i razrešava Savet Komisije, na predlog predsednika Komisije, na pet godina, a nakon sprovedenog internog ili javnog konkursa.

Do postavljenja sekretara Komisije može biti postavljen vršilac dužnosti sekretara Komisije, na ukupni period do najviše šest meseci, bez internog ili javnog konkursa.

U slučaju da se interni, odnosno javni konkurs ne okonča postavljenjem na položaj ili ako je došlo do neuspeha javnog konkursa, status vršioca dužnosti sekretara Komisije može se još produžiti.

Sekretar Komisije može posle proteka vremena na koje je postavljen biti ponovo postavljen na isti položaj, bez internog ili javnog konkursa.

Za svoj rad sekretar Komisije odgovara predsedniku Komisije i Savetu Komisije.

Član 24.

Sekretar Komisije:

1) organizuje i usklađuje rad Stručne službe i pratećih službi Komisije;

2) rukovodi pripremom sednica Saveta Komisije;

3) stara se o izvršavanju poslova Stručne službe i pratećih službi;

4) predlaže donošenje, izmenu i dopunu opštih akata Komisije, finansijskog plana, plana javnih nabavki, plana nabavki na koje se Zakon o javnim nabavkama ne primenjuje, periodičnih i godišnjih finansijskih izveštaja, godišnjih izveštaja o radu, godišnjih izveštaja o dodeljenoj državnoj pomoći, godišnjih izveštaja o popisu šema državne pomoći, informatora o radu i kadrovskog plana;

5) obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i opštim aktima Komisije.

POSTUPAK PRED KOMISIJOM

Član 25.

Postupak pred Komisijom se vodi na način i pod uslovima propisanim Zakonom.

POSTUPANjE SA POSEBNIM VRSTAMA
PODATAKA

Član 26.

Zaposleni u Komisiji dužni su da u odnosu na tajne podatke, poslovne tajne, poverljive podatke i podatke o ličnosti postupaju u skladu sa propisima kojima je uređeno postupanje sa takvim podacima.

FINANSIRANjE KOMISIJE

Član 27.

Sredstva za rad Komisije obezbeđuju se u budžetu Republike Srbije u okviru posebnog budžetskog razdela i iz drugih izvora, u skladu sa zakonom.

Komisija samostalno raspolaže sredstvima u skladu sa finansijskim planom.

Na finansijski plan saglasnost daje odbor Narodne skupštine nadležan za poslove finansija.

IZMENE I DOPUNE STATUTA

Član 28.

Predlog za izmenu i dopunu Statuta može podneti predsednik Komisije ili član Saveta Komisije.

Izmene i dopune Statuta vrše se po postupku i na način koji je propisan za njegovo donošenje.

ZAVRŠNE ODREDBE

Član 29.

Ovaj statut objavljuje se u „Službenom glasniku Republike Srbije” i stupa na snagu u roku od osam dana od dana objavljivanja.

Član 30.

Danom stupanja na snagu ovog statuta prestaje da važi Statut Komisije za kontrolu državne pomoći („Službeni glasnik RS”, br. 3/20, 41/20 i 2/22).

Broj 110-00-18/2025-01

U Beogradu, 21. novembra 2025. godine

Predsednik Komisije

Dragica Jorgović, s.r.