Na osnovu čl. 11, 12. i 141. Zakona o privrednim društvima („Službeni glasnik RS”, br. 36/11, 99/11, 83/14, 5/15, 44/18, 95/18, 91/19, 109/21 i 19/25), a u vezi sa čl. 19. i 46. Zakona o upravljanju privrednim društvima koja su u vlasništvu Republike Srbije („Službeni glasnik RS”, broj 76/23) i člana 43. stav 1. Zakona o Vladi („Službeni glasnik RS”, br. 55/05, 71/05 – ispravka, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – US, 72/12, 7/14 – US, 44/14 i 30/18 – dr. zakon),
Vlada donosi
|
ODLUKU o izmenama i dopunama osnivačkog akta Javnog preduzeća za skloništa |
Uvodne odredbe
Član 1.
„Javno preduzeće za skloništa Beograd – Novi Beograd” matični broj 07892845, organizuje se kao dvodomno društvo s ograničenom odgovornošću i nastavlja da posluje u skladu sa propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava i upravljanje privrednim društvima koja su u vlasništvu Republike Srbije.
Prema Odluci o promeni pravne forme Javno preduzeće za skloništa Beograd – Novi Beograd, Javno preduzeće za skloništa Beograd – Novi Beograd, matični broj 07892845, menja pravnu formu iz pravne forme javnog preduzeća u pravnu formu jednočlanog društva sa ograničenom odgovornošću i nastavlja da posluje pod punim poslovnim imenom Društvo sa ograničenom odgovornošću za skloništa Beograd i skraćenim poslovnim imenom: d.o.o. za skloništa (u daljem tekstu: Društvo),
Trajanje društva
Član 2.
Društvo je osnovano na neodređeno vreme.
Osnivač/član Društva
Član 3.
Osnivač i jedini član Društva sa 100% udela u osnovnom kapitalu je Republika Srbija, a prava osnivača vrši Vlada, Beograd, Nemanjina 11, matični broj: 07020171 (u daljem tekstu: Osnivač).
Upravljanje Društvom
Član 4.
Centralizovano vlasničko upravljanje nad Društvom sprovodi se preko ministarstva nadležnog za poslove privrede (u daljem tekstu: Ministarstvo), u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravljanje privrednim društvima koja su u vlasništvu Republike Srbije.
Sprovođenje važećih propisa iz oblasti kojoj pripada delatnost društva vrši se preko organa nadležnog za tu oblast.
Poslovno ime, sedište i adresa za prijem elektronske pošte Društva
Član 5.
Puno poslovno ime društva glasi: Društvo sa ograničenom odgovornošću za skloništa Beograd.
Skraćeno poslovno ime Društva je: d.o.o. za skloništa.
Sedište društva je u Beogradu, Bulevar Mihajla Pupina 117a
Adresa za prijem elektronske pošte je: office@sklonista.co.rs.
Pečat i štambilj
Član 6.
Društvo može da ima pečat i štambilj, u skladu sa zakonom.
Tekst, izgled, kao i način upotrebe i čuvanja pečata i štambilja određuje se internim aktom Društva.
Delatnost i ciljevi
Član 7.
Pretežna delatnost Društva je: ostali završni radovi.
Šifra delatnosti: 4339.
U okviru delatnosti, društvo obavlja poslove od opšteg interesa, u skladu sa zakonom kojim se uređuje smanjenje rizika od katastrofa i upravljanje vanrednim situacijama.
Pored pretežne delatnosti, Društvo može obavljati sve zakonom dozvoljene delatnosti.
Obavljanjem poslova od opšteg interesa, Društvo ostvaruje ciljeve od nacionalnog i strateškog interesa.
Osnovni kapital
Član 8.
Ukupan upisan osnovni kapital Društva iznosi 7.803.709.501,99 dinara, koji čini:
1) Upisan i uplaćen novčani osnovni kapital Društva u iznosu od: 18.254.425,23 dinara, (slovima: osamnaestmiliona dvestapedesetčetirihiljade četiristotine dvadeset pet i 23/100 dinara) koji je u celosti uplaćen.
2) Upisan i unet nenovčani osnovni kapital Društva u iznosu: 7.785.455.076,76 dinara, (slovima: sedammilijardi sedamstoosamdesetpet miliona četristotinepedeset pethiljada sedamdesetšest i 76/100 dinara ) koji je u celosti unet.
Nenovčani ulog sastoji se iz nekretnina, postrojenja i opreme.
Osnovni kapital iz stava 1. ovog člana je udeo Osnivača, kao jedinog člana sa 100% učešća u osnovnom kapitalu Društva.
Prirodna bogatstva, dobra u opštoj upotrebi, mreže, kao i druge nepokretnosti koje u skladu sa zakonom mogu biti isključivo u javnoj svojini, isključivo su u javnoj svojini i ne ulaze u kapital Društva.
Imovina Društva i raspolaganje imovinom Društva
Član 9.
Imovinu Društva čini pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva, hartije od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Društva u skladu sa zakonom, odnosno koje je Društvo steklo poslovanjem, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Društvo upravlja i raspolaže svojom imovinom u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Društvo ne može da otuđi sredstva koja se nalaze u imovini Društva, a na kojima ne može da stekne svojinu.
Istupanje i odgovornost Društva u prometu
Član 10.
Društvo ima svojstvo pravnog lica.
U pravnom prometu sa trećim licima Društvo istupa u svoje ime i za svoj račun.
Za obaveze prema trećim licima, nastale u poslovanju Društva, Društvo odgovara svojom celokupnom imovinom.
Sredstva za rad
Član 11.
Društvo, u okviru obavljanja svoje delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:
1) prihoda od zakupa
2) drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Organi društva
Član 12.
Upravljanje Društvom je organizovano kao dvodomno.
Organi Društva su: skupština, nadzorni odbor i direktor.
Ovlašćenja i delokrug rada organa društva utvrđuju se u skladu sa propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava, propisima kojima se uređuje upravljanje privrednim društvima koja su u vlasništvu Republike Srbije i ovom odlukom.
Skupština
Član 13.
Funkciju Skupštine Društva vrši Osnivač, preko jednog ovlašćenog predstavnika (u daljem tekstu: predstavnik Osnivača) koji u ime Osnivača učestvuje u radu Skupštine, uključujući pravo da u ime Osnivača glasa i koji je ujedno i predsednik Skupštine Društva.
Predstavnik Osnivača imenuje se na četiri godine i razrešava aktom ministra nadležnog za poslove privrede, nakon prethodne saglasnosti Vlade, u skladu sa zakonom.
Predstavnik Osnivača mora da ispunjava uslove propisane zakonom i podzakonskim aktima.
Društvo je u obavezi da obavesti Ministarstvo o isteku mandata predstavnika Osnivača najmanje šest meseci pre isteka mandata.
Član 14.
Predstavnik Osnivača zastupa interese Republike Srbije u Društvu i dužan je da izvršava svoje poslove stručno i savesno, sa pažnjom dobrog privrednika.
U ispunjavanju svojih obaveza i odgovornosti, predstavnik Osnivača je dužan da odgovorno postupa u korišćenju imovine i resursa; unapređuje etičko ponašanje; postupa u skladu sa zakonima, podzakonskim aktima i aktima Društva, kao i da redovno vrši konsultacije sa Ministarstvom i drugim nadležnim organima za poslove od značaja za Društvo, a pre izbora Nadzornog odbora konsultacije sa Ministarstvom su obavezne.
Član 15.
Predstavnik Osnivača se razrešava pre isteka mandata ukoliko prestane da ispunjava propisane uslove za obavljanje te funkcije, kao i u ostalim slučajevima za razrešenje koji su propisani zakonom.
Predstavnik Osnivača može, u svako doba, dati obrazloženu pisanu ostavku Ministarstvu.
U slučajevima iz st. 1. i 2. ovog člana, odnosno ukoliko usled drugih nepredviđenih okolnosti koje utiču na kontinuitet poslovanja Društvo ostane bez predstavnika Osnivača, Ministarstvo po hitnom postupku predlaže akt o imenovanju, radi davanja prethodne saglasnosti Vlade.
Predstavnik Osnivača ima pravo na naknadu za obavljanje funkcije koju određuje Osnivač, u skladu sa važećim propisima.
Sednice Skupštine
Član 16.
Sednice Skupštine su redovne i vanredne.
Redovna sednica Skupštine se saziva jednom godišnje, u skladu sa zakonom.
Pored redovne sednice Skupštine, Društvo može, u skladu sa zakonom, da saziva i vanredne Sednice uvek kada postoje razlozi i potreba odlučivanja o pitanjima iz nadležnosti skupštine.
Poslovnikom o radu Skupštine se bliže utvrđuje sazivanje, održavanje, način rada i odlučivanja skupštine, u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava.
Delokrug skupštine
Član 17.
Skupština Društva:
1) donosi izmene i dopune osnivačkog akta;
2) odlučuje o sticanju, prodaji, davanju u zakup, zalaganju ili drugom raspolaganju imovinom velike vrednosti Društva;
3) odlučuje o ulaganju kapitala;
4) odlučuje o povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala;
5) odlučuje o statusnim promenama i promenama pravne forme;
6) odlučuje o raspodeli dobiti i pokriću gubitaka;
7) bira i razrešava članove Nadzornog odbora i utvrđuje naknadu za njihov rad u skladu sa važećim propisima;
8) obrazuje Komisiju za imenovanje Nadzornog odbora i utvrđuje sprovođenje postupka izbora članova Nadzornog odbora;
9) usvaja izveštaje Nadzornog odbora;
10) imenuje revizora i utvrđuje naknadu za njegov rad;
11) usvaja izveštaje o poslovanju društva, finansijske izveštaje i izveštaje revizora;
12) usvaja akt o cenovniku proizvoda i usluga Društva;
13) odlučuje o pokretanju postupka likvidacije, odnosno podnošenju predloga za stečaj Društva;
14) odlučuje o proceni vrednosti kapitala Društva;
15) usvaja utvrđeni opšti godišnji cilj Društva;
16) odlučuje o promeni delatnosti, sedišta i poslovnog imena Društva kapitala;
17) odlučuje o pokretanju postupka i davanju punomoćja za zastupanje Društva u sporu sa članom Nadzornog odbora ili prokuristom;
18) odlučuje o osnivanju i gašenju ogranaka Društva;
19) odobrava zaključivanje međunarodnih finansijskih sporazuma/ugovora i aneksa međunarodnih finansijskih sporazuma/ugovora;
20) vrši i druge poslove i odlučuje o drugim pitanjima, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Imovinom velike vrednosti iz stava 1. tačka 2) ovog člana, smatra se imovina čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu donošenja akta predstavlja 10% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Društva iskazane u poslednjem godišnjem bilansu stanja.
Ulaganjem kapitala iz stava 1. tačka 3) ovog člana, smatra se osnivanje drugog pravnog lica, kao i sticanje udela i akcija u drugim pravnim licima.
Na akte iz stava 1. tač. 1), 2), 3), 4), 5), 12), 13) i 14) ovog člana, saglasnost daje Vlada.
Akt iz stava 1. tačka 7) ovog člana donosi se nakon izvršenih konsultacija sa Ministarstvom.
Nadzorni odbor
Član 18.
Nadzorni odbor ima 3 (tri) člana, od kojih je jedan predsednik, a 1 (jedan) član nadzornog odbora je nezavisan od Društva.
Članovi Nadzornog odbora ne mogu biti zaposleni u Društvu i moraju da ispunjavaju uslove propisane zakonom i podzakonskim aktima.
Član 19.
Nadzorni odbor bira i razrešava Skupština Društva, nakon izvršenih konsultacija sa Ministarstvom.
Mandat članova Nadzornog odbora je četiri godine.
Za izbor člana Nadzornog odbora, Skupština Društva obrazuje Komisiju za imenovanje Nadzornog odbora, koja prikuplja svu dokumentaciju i potrebne dokaze o ispunjenju propisanih uslova.
Nadležnost i sastav Komisije za imenovanje članova Nadzornog odbora, kao i sprovođenje postupka izbora članova Nadzornog odbora utvrđuje Skupština Društva.
Član Nadzornog odbora ima pravo na naknadu koju određuje Skupština, u skladu sa važećim propisima.
Član 20.
Članu Nadzornog odbora mandat prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem, u skladu sa zakonom.
Društvo je obavezno da obavesti Ministarstvo o isteku mandata članova Nadzornog odbora, najmanje šest meseci pre isteka mandata, a tu informaciju objavljuje i na svojoj internet stranici.
Ako član Nadzornog odbora u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za tu funkciju, kao i u ostalim slučajevima za razrešenje koji su propisani zakonom, smatra se da mu je prestao mandat danom prestanka ispunjenosti tih uslova.
Član Nadzornog odbora može u svako doba dati obrazloženu pisanu ostavku Skupštini, odnosno ostalim članovima Nadzornog odbora.
Ostavka proizvodi dejstvo danom podnošenja, osim ako u njoj nije naveden neki kasniji datum.
U slučaju iz st. 3. i 4. ovog člana, Skupština Društva obavlja hitne konsultacije sa Ministarstvom, nakon čega sprovodi propisanu proceduru za imenovanje člana Nadzornog odbora.
Sednice Nadzornog odbora
Član 21.
Nadzorni odbor odlučuje većinom od ukupnog broja članova.
Poslovnikom o radu Nadzornog odbora se bliže utvrđuje sazivanje, održavanje, način rada i odlučivanja nadzornog odbora, u skladu sa zakonom.
Delokrug nadzornog odbora
Član 22.
Nadzorni odbor:
1) određuje poslovnu strategiju Društva i nadzire njeno sprovođenje;
2) utvrđuje predloge za izradu opšteg godišnjeg cilja Društva i nadzire njegovo ostvarivanje;
3) utvrđuje posebne ciljeve Društva sa ključnim pokazateljima učinka, u skladu sa opštim ciljem;
4) usvaja srednjoročni i godišnji plan poslovanja i nadzire njihovo ostvarivanje;
5) usvaja srednjoročni izveštaj i periodični izveštaj o poslovanju;
6) predlaže izveštaje o poslovanju društva, kao i finansijske izveštaje i podnosi skupštini na usvajanje;
7) odlučuje o sticanju, prodaji, davanju u zakup, zalaganju ili drugom raspolaganju imovinom koja se ne smatra imovinom velike vrednosti Društva;
8) odlučuje o sprovođenju javnog konkursa za izbor direktora, imenuje Komisiju za sprovođenje tog javnog konkursa, donosi odluku o izboru direktora nakon sprovedenog javnog konkursa;
9) zaključuje ugovor o radu, odnosno ugovor o angažovanju sa direktorom, u skladu sa zakonom i utvrđuje njegovu zaradu, odnosno naknadu za njegov rad, u skladu sa važećim propisima;
10) nadzire rad direktora i usvaja izveštaje direktora;
11) imenuje i razrešava članove Komisije za reviziju;
12) uspostavlja funkciju kontrole usklađenosti i odgovoran je za njenu efikasnost;
13) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Društva;
14) vrši nadzor nad zakonitošću poslovanja Društva;
15) donosi Etički kodeks i Plan integriteta Društva;
16) usvaja izveštaj o implementaciji Kodeksa korporativnog upravljanja;
17) ustanovljava računovodstvene politike Društva i politike upravljanja rizicima;
18) daje nalog revizoru za ispitivanje godišnjih finansijskih izveštaja Društva;
19) predlaže Skupštini izbor revizora i naknadu za njegov rad;
20) predlaže Skupštini raspodelu dobiti i pokriće gubitka;
21) predlaže Skupštini donošenje odluke o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata, promeni sedišta i poslovnog imena;
22) predlaže Skupštini odluku o ulaganju kapitala;
23) predlaže Skupštini akt o proceni vrednosti kapitala Društva;
24) odlučuje o pokretanju postupka i davanju punomoćja za zastupanje Društva u sporu sa direktorom;
25) donosi odluku kojom se saglašava sa davanjem ili oduzimanjem prokure;
26) donosi politiku objavljivanja informacija Društva i nadzire njegovu primenu;
27) odlučuje o davanju odobrenja u slučajevima postojanja ličnog interesa direktora;
28) saziva sednice skupštine i utvrđuje predlog dnevnog reda;
29) usvaja godišnju izjavu o nezavisnosti koju daje nezavisni član Nadzornog odbora;
30) usvaja izveštaj o popisu imovine, prava i obaveza Društva i odlučuje o rashodovanju sredstava i otpisu potraživanja;
31) daje saglasnost na program rešavanja viška zaposlenih;
32) vrši druge poslove i odlučuje o drugim pitanjima, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Nadzorni odbor daje prethodnu saglasnost za zaključenje sledećih poslova:
1) sticanje, otuđenje i opterećenje udela i akcija koje društvo poseduje u drugim pravnim licima;
2) sticanje, otuđenje i opterećenje nepokretnosti, ukoliko to ne spada u redovno poslovanje društva;
3) uzimanje kredita, odnosno uzimanje i davanje zajmova, davanje jemstava, garancija i obezbeđenja za obaveze trećih lica.
Na akte iz stava 1. tačka 4) ovog člana saglasnost daje Ministarstvo.
Na akte iz stava 2. ovog člana saglasnost daje Skupština Društva.
Nadzorni odbor je dužan da najmanje jednom godišnje podnese Skupštini u pisanoj formi izveštaj o poslovanju Društva i sprovedenom nadzoru nad radom direktora.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo na odlučivanje o pitanjima iz svog delokruga na Direktora ili drugo lice.
U ispunjavanju svojih obaveza i odgovornosti, Nadzorni odbor, redovno izveštava i obavlja konsultacije sa Ministarstvom i drugim nadležnim organima za poslove od značaja za Društvo.
Direktor
Član 23.
Društvo ima jednog direktora, koji je zakonski zastupnik Društva.
Direktora imenuje Nadzorni odbor na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa.
Za direktora se imenuje lice koje ispunjava uslove utvrđene važećim zakonom i podzakonskim aktom.
Za izbor direktora Nadzorni odbor Društva obrazuje Komisiju za sprovođenje konkursa i imenovanje direktora.
Nadležnost i sastav Komisije za sprovođenje konkursa i imenovanje direktora utvrđuje Nadzorni odbor Društva.
Funkciju direktora može obavljati samo fizičko lice.
Direktor ima pravo na zaradu, odnosno naknadu, koju određuje Nadzorni odbor, u skladu sa važećim propisima.
Član 24.
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je izabran.
Ako direktor u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za tu funkciju, kao i u ostalim slučajevima za razrešenje koji su propisani zakonom, smatra se da mu je prestao mandat danom prestanka ispunjenosti tih uslova.
Direktor može u svako doba dati obrazloženu pisanu ostavku Nadzornom odboru, prilikom čega ostavka proizvodi pravno dejstvo danom podnošenja, osim ako nije naveden neki kasniji datum.
Postupak za imenovanje direktora po javnom konkursu pokreće se šest meseci pre isteka perioda na koji je imenovan, odnosno najkasnije u roku od 30 dana od dana podnošenja ostavke ili razrešenja.
U slučaju iz st. 2. i 3. ovog člana, a do imenovanja direktora po javnom konkursu, Nadzorni odbor imenuje vršioca dužnosti direktora, shodnom primenom zakona, bez sprovođenja javnog konkursa, a najduže na period do godinu dana.
Da bi obavljao svoju dužnost, vršilac dužnosti direktora mora da ispunjava uslove propisane uslove propisane zakonom i podzakonskim aktom.
Vršilac dužnosti direktora ima sva ovlašćenja, prava, obaveze i dužnosti kao direktor Društva.
Član 25.
Direktor:
1) predstavlja i zastupa Društvo;
2) organizuje rad Društva i rukovodi procesom rada;
3) odgovara za zakonitost rada Društva;
4) predlaže srednjoročni plan i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
5) predlaže godišnji plan poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
6) predlaže opšti godišnji cilj i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
7) razrađuje posebne ciljeve društva sa ključnim pokazateljima učinka i identifikuje rizike za ostvarenje tih ciljeva;
8) predlaže srednjoročne, periodične i finansijske izveštaje i odgovoran je za njihovu tačnost;
9) izvršava odluke Nadzornog odbora;
10) obaveštava Nadzorni odbor o poslovanju i podnosi izveštaje o poslovanju;
11) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih iz radnog odnosa, u skladu sa zakonom i opštim aktima Društva i potpisuje kolektivni ugovor;
12) donosi program rešavanja viška zaposlenih u skladu sa zakonom, uz saglasnost Nadzornog odbora;
13) donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova Društva;
14) donosi plan javnih nabavki;
15) odlučuje o pribavljanju i otuđenju pokretnih stvari koje se ne smatraju imovinom velike vrednosti u nadležnosti Skupštine;
16) odlučuje o donacijama i sponzorstvima do iznosa utvrđenog godišnjim planom poslovanja;
17) daje i opoziva prokuru, uz saglasnost Nadzornog odbora;
18) donosi opšte i pojedinačne akte Društva koji nisu u nadležnosti Skupštine i Nadzornog odbora, u skladu sa zakonom;
19) obavlja druge poslove predviđene zakonom i ovom odlukom, a koji nisu u nadležnosti Skupštine i Nadzornog odbora.
Direktor je dužan da obavesti Nadzorni odbor o postojanju ličnog interesa (ili interesa sa njim povezanog lica) u pravnom poslu koji Društvo zaključuje, odnosno pravnoj radnji koju Društvo preduzima, u skladu sa zakonom.
U slučaju iz stava 2. ovog člana, Nadzorni odbor može odobriti zaključivanje pravnog posla, odnosno preduzimanje pravne radnje.
Radna tela organa Društva
Član 26.
Organi Društva mogu formirati stalne ili povremene komisije i radna tela za pitanja iz svoje nadležnosti, od značaja za rad Društva.
Vođenje poslovanja i zastupanje Društva
Član 27.
Direktor vodi poslovanje Društva u skladu sa zakonom, ovom odlukom, odlukama skupštine, kao i sa uputstvima Nadzornog odbora.
Društvo zastupa direktor, bez ograničenja ovlašćenja.
Direktor može, u okviru svojih ovlašćenja, dati drugom licu pisano punomoćje za zastupanje Društva.
Pored Direktora, u skladu sa zakonom, Društvo mogu zastupati i druga lica koja svojom odlukom ovlasti Nadzorni odbor.
Zastupnici društva iz stava 4. ovog člana, zastupaju Društvo u skladu sa ograničenjima utvrđenim zakonom i aktom o određivanju zastupnika.
Obaveza stručnog usavršavanja
Član 28.
Predstavnik Osnivača, član Nadzornog odbora i direktor su dužni da se stručno usavršavaju iz oblasti korporativnog upravljanja, u skladu zakonom i podzakonskim aktom.
Unutrašnji nadzor
Član 29.
Poslovi unutrašnjeg nadzora naročito obuhvataju:
1) kontrolu usklađenosti poslovanja Društva sa zakonom, drugim propisima i internim aktima Društva;
2) praćenje usklađenosti organizacije i usklađenosti Društva sa Kodeksom korporativnog upravljanja;
3) nadzor nad sprovođenjem računovodstvenih politika i finansijskim izveštavanjem;
4) proveru sprovođenja politika upravljanja rizicima;
5) vrednovanje politika i procesa u Društvu, kao i predlaganje njihovog unapređenja.
Način sprovođenja i organizacija poslova unutrašnjeg nadzora Društva uređuje se opštim i drugim aktima Društva, u skladu sa zakonom.
Kontrola usklađenosti poslovanja
Član 30.
Društvo je dužno da uspostavi i vrši kontrolu usklađenosti poslovanja kroz identifikovanje, procenu, praćenje i upravljanje rizicima usklađenosti poslovanja sa zakonom, drugim propisima i internim aktima društva kapitala.
Funkcija kontrole usklađenosti poslovanja:
1) prati regulatorni okvir i donošenje novih propisa sa efektima koji oni mogu imati na poslovanje društva;
2) vrši kontrolu usklađenosti poslovanja društva sa propisima i internim aktima društva;
3) identifikuje i procenjuje glavne rizike neusklađenosti poslovanja;
4) prati usklađenost organizacije i poslovanja Društva sa Kodeksom korporativnog upravljanja;
5) priprema izveštaj o implementaciji Kodeksa korporativnog upravljanja;
6) redovno izveštava Nadzorni odbor, a najmanje jednom godišnje podnosi izveštaj organima upravljanja Društva o efektima koji propisi mogu imati na poslovanje Društva;
7) obavlja i druge poslove praćenja i upravljanje rizicima usklađenosti poslovanja.
Društvo opštim aktom određuje veličinu, organizacionu i kvalifikacionu strukturu funkcije, u skladu sa svojim potrebama, veličinom, odnosno obimom i vrstom poslova koje obavlja.
Interna revizija
Član 31.
Društvo je dužno da uspostavi internu reviziju u skladu i na način utvrđen važećim propisima kojim se uređuje interna finansijska kontrola u javnom sektoru.
Komisija za reviziju
Član 32.
Društvo ima komisiju za reviziju.
Komisija za reviziju ima tri člana, koje imenuje i razrešava Nadzorni odbor.
Najmanje jedan član komisije za reviziju mora biti lice koje je ovlašćeni revizor u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo i revizija ili koje ima odgovarajuća znanja i radno iskustvo u oblasti finansija i računovodstva, a koje je nezavisno od Društva u smislu zakona.
Lice koje je zaposleno ili na drugi način angažovano u društvu koje vrši reviziju finansijskih izveštaja Društva ne može biti član komisije za reviziju.
Komisija za reviziju:
1) priprema, predlaže i proverava sprovođenje računovodstvenih politika i politika upravljanja rizicima;
2) daje predlog Nadzornom odboru za imenovanje i razrešenje lica nadležnih za obavljanje funkcije unutrašnjeg nadzora u Društvu;
3) vrši nadzor nad radom unutrašnjeg nadzora u Društvu;
4) ispituje primenu računovodstvenih standarda u pripremi finansijskih izveštaja i ocenjuje sadržinu tih izveštaja;
5) ispituje ispunjenost uslova za izradu konsolidovanih finansijskih izveštaja;
6) učestvuje u postupku izbora revizora koji se sprovodi u skladu sa zakonom;
7) daje mišljenje o predlogu ugovora sa revizorom i u slučaju potrebe daje obrazloženi predlog za otkaz ugovora sa revizorom;
8) vrši nadzor nad postupkom revizije, uključujući i određivanje ključnih pitanja koja treba da budu predmet revizije, kao i proveru nezavisnosti i objektivnosti revizora;
9) vrši proveru nezavisnosti i objektivnosti revizora;
10) vrši procenu rizika poslovanja;
11) vrši druge poslove koje joj poveri Nadzorni odbor.
Komisija za reviziju sastavlja i Nadzornom odboru podnosi izveštaje o pitanjima iz stava 5. ovog člana najmanje jedanput godišnje.
Komisija za reviziju je obavezna da direktoru blagovremeno dostavi izveštaje koji se odnose na predloge za primenu računovodstvenih standarda i standarda finansijskog izveštavanja i druge predloge vezane za izradu finansijskih izveštaja, odnosno konsolidovanih finansijskih izveštaja.
Raspodela dobiti, odnosno pokriće gubitaka
Član 33.
Raspodela dobiti i pokriće gubitka Društva, utvrđuju se u skladu sa zakonom, aktom Osnivača i drugim aktima kojima se uređuje raspodela dobiti i pokriće gubitaka.
Deo dobiti koja ostane na raspolaganju Društvu, može se raspodeliti na deo za pokriće gubitaka, investiciona ulaganja, povećanje osnovnog kapitala Društva, kao i za druge namene u skladu sa zakonom.
Lica koja imaju posebne dužnosti prema Društvu
Član 34.
Lica koja su dužna da rade u interesu Društva i imaju posebne dužnosti prema Društvu, u skladu sa zakonom, su:
1) Skupština Društva;
2) direktor i članovi Nadzornog odbora,
3) zastupnici i prokuristi Društva.
Posebne dužnosti lica iz stava 1. ovog člana su: dužnost pažnje, dužnost prijavljivanja poslova i radnji u kojima postoji lični interes, dužnost izbegavanja sukoba interesa, dužnost čuvanja poslovne tajne i dužnost poštovanja zabrane konkurencije.
Zabrana upotrebe Društva u političke svrhe
Član 35.
Zabranjeno je korišćenje imovine, aktivnosti, imena i vizuelnog identiteta Društva u svim aktivnostima vezanim za političke stranke i izborne kampanje, kao i svaka druga upotreba Društva u političke svrhe.
Poslovna tajna
Član 36.
Poslovna tajna je podatak koji je kao poslovna tajna određen opštim ili pojedinačnim aktom Društva, a čije saopštavanje trećem licu može naneti štetu Društvu, kao i podatak koji ima ili može imati komercijalnu vrednost zato što nije opštepoznat niti lako dostupan trećim licima, ako bi treća lica njegovim korišćenjem ili saopštavanjem mogla ostvariti ekonomsku korist i koji je Društvo zaštitilo odgovarajućim merama kojima se čuva njegova tajnost.
Poslovna tajna jeste i podatak koji je zakonom ili drugim propisom određen kao poslovna tajna.
Član 37.
Dužnost čuvanja poslovne tajne obavezuje organe Društva i sve zaposlene koji na bilo koji način saznaju za podatak koji se štiti poslovnom tajnom.
Dužnost čuvanja poslovne tajne traje i dve godine po prestanku svojstva zbog koga je lice bilo dužno da čuva poslovnu tajnu.
Društvo može, u skladu sa zakonom, podneti tužbu za naknadu štete protiv lica koje povredi dužnost čuvanja poslovne tajne.
Član 38.
Ne smatra se povredom dužnosti čuvanja poslovne tajne ako je saopštavanje podatka koji je zaštićen poslovnom tajnom predviđeno kao zakonska obaveza, ako je ono neophodno radi obavljanja poslova ili zaštite interesa Društva ili ako je učinjeno nadležnim organima ili javnosti isključivo radi ukazivanja na postojanje dela kažnjivog zakonom.
Pravo na štrajk
Član 39.
U Društvu pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, ovom odlukom i drugim opštim aktima Društva.
U slučaju štrajka, Društvo je dužno da obezbedi uslove za obavljanje minimuma procesa rada radi nesmetanog obavljanja delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom kojim se uređuje štrajk i aktom Osnivača o određivanju minimuma procesa rada u Društva.
U slučaju da u Društvu nisu obezbeđeni uslovi za ostvarivanje redovnog procesa rada usled više sile, organ nadležan za oblast kojoj pripada delatnost Društva od opšteg interesa, ako oceni da mogu nastupiti štetne posledice za život i zdravlje ljudi ili njihovu bezbednost i bezbednost imovine ili druge štetne neotklonjive posledice, postupa u skladu sa zakonom.
Zaštita životne sredine i bezbednost i zdravlje na radu
Član 40.
Društvo je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja posledice koje ugrožavaju životnu sredinu.
Društvo je dužno da primenjuje sve zakone i druge propise kojima se uređuje bezbednost i zdravlje na radu.
Javnost u radu
Član 41.
Društvo je dužno da na svojoj internet stranici objavi:
1) godišnje opšte i posebne ciljeve sa ključnim pokazateljima uspeha i izveštaj o njihovoj realizaciji;
2) osnivački akt;
3) radne biografije članova organa Društva;
4) organizacionu strukturu;
5) srednjoročni plan poslovanja;
6) godišnji plan poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune;
7) izveštaje o poslovanju;
8) izveštaj o implementaciji Kodeksa korporativnog upravljanja;
9) godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;
10) druge informacije od značaja za javnost.
Opšti akti Društva
Član 42.
Opšti akti Društva su pravilnici i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.
Prelazne i završne odredbe
Član 43.
Društvo nastavlja sa radom u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravljanje privrednim društvima koja su u vlasništvu Republike Srbije, zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava, zakonom kojim se uređuje smanjenje rizika od katastrofa i upravljanje vanrednim situacijama i ovom odlukom.
Društvo će usaglasiti svoja opšta akta sa ovom odlukom najkasnije u roku od godinu dana od registracije promene pravne forme.
Zaposleni i angažovana lica u Javnom preduzeće za skloništa Beograd – Novi Beograd nastavljaju da rade u Društvu, a svoja prava i obaveze ostvaruju u skladu sa zakonom i opštim aktima Društva.
Član 44.
Predstavnik Osnivača u Skupštini Društva biće imenovan najkasnije u roku od 30 dana od donošenja ove odluke.
Vršilac dužnosti predsednika i članovi Nadzornog odbora Javnog preduzeća za skloništa, imenovani Rešenjem o imenovanju vršioca dužnosti predsednika i članova Nadzornog odbora Javnog preduzeća za skloništa 24 broj 119-8513/2018, 24 broj 119-8513/2020 i 24 broj 119-6227/2025 („Službeni glasnik RS”, br. 69/18 i 120/20) vršiće funkciju predsednika i članova Nadzornog odbora Društva sa ograničenom odgovornošću za upravljanje skloništima Beograd, do imenovanja Nadzornog odbora u skladu sa ovom odlukom.
Direktor Javnog preduzeća za skloništa imenovan Rešenjem o imenovanju 24 broj 119-4031/2019 („Službeni glasnik RS”, broj 29/19) vršiće funkciju direktora Društva, do izbora direktora Društva u skladu sa ovom odlukom, a koji će podneti registracionu prijavu za promenu pravne forme Društva i izvršiti overu ove odluke u skladu sa zakonom.
Izvršni direktori Javnog preduzeća za skloništa postavljeni u skladu sa članom 33a Odluke o usklađivanju poslovanja Javnog preduzeća za skloništa Beograd – Novi Beograd sa Zakonom o javnim preduzećima („Službeni glasnik RS”, br. 95/16, 38/18 i 81/20), nastavljaju da obavljaju funkciju kao direktori organizacionih jedinica, a čija će se organizacija naknadno utvrditi aktom o sistematizaciji poslova Društva.
Član 45.
Ovu odluku objaviti u „Službenom glasniku Republike Srbije”.
05 broj 023-14156/2025
U Beogradu, 18. decembra 2025. godine
Vlada
Predsednik,
prof. dr Đuro Macut, s.r.