Email Print

NOVI KODEKS PONAŠANJA PRI PROMOVISANJU LEKOVA PREDVIĐA STROŽIJA PRAVILA PROMOCIJE INOVATIVNIH LEKOVA

Od iduće godine proizvođači inovativnih lekova koji posluju u Srbiji objavljivaće sve podatke o saradnji sa lekarima, medicinskim radnicima ili državnim činovnicima u promovisanju lekova koji se izdaju na recept najavilo je Udruženje proizvodjača inovativnih lekova INOVIA. To znači da će 19 farmaceutskih kompanija, članica tog udruženja, imati obavezu da objave ime svakog zdravstvenog radnika kome su platile učešće na stručnim skupovima, odnosno naziv zdravstvene ustanove kojoj je data donacija.

Novi Kodeks ponašanja pri promovisanju lekova koji se odnosi i na izdavanje lekova na recept i na komunikaciju sa zdravstvenim radnicima, koji primenjuje INOVIA, propisuje da se zdravstvenim radnicima ne sme davati, nuditi ili obećavati nikakav poklon ili novčana korist.

Zabranjeno je, kako je na konferenciji za novinare objasnio direktor Udruženja INOVIA Bojan Trkulja, davanje zdravstvenim radnicima i zdravstvenim ustanovama poklona koji spadaju u njihovu redovnu potrošnu robu.

"Dozvoljeno je davanje informativnog i edukativnog materijala o novim lekovima u protivvrednosti 30 evra", dodao je on, istakavši da su nova pravila ponašanja pri promociji inovativnog leka usklađana s Kodeksom Evropske asocijacije proizvođača inovativnih lekova (EFPIA) i strožija su od pravila koja sada važe u Srbiji.

Prema njegovoj oceni, nova pravila će doprineti daljem jačanju etičnosti, istinitosti, transparentnosti i nepristrasnosti u lečenju i nabavci lekova. 

Izvor: Blic, 26.11.2014.

Ako Vam je ova vest privukla pažnju - podelite je:

Email Print