Email Print

PRAVILNIK O REGISTRACIJI MOTORNIH I PRIKLJUČNIH VOZILA: Zbog visokih troškova registracije pojedini vlasnici luksuznih automobila, sa više od 2.500 kubika, u dogovoru sa osobama sa invaliditetom koje su oslobođene ove dažbine, pokušavaju da prevare državu i izbegnu plaćanje poreza


Vlasnici automobila sa više od 2.500 kubika, zbog velikog poreza na motore, u dogovoru sa osobama sa invaliditetom koje su oslobođene ove dažbine, pokušavaju da prevare državu i izbegnu plaćanje poreza.

Zbog toga što su pojedine kategorije invalida oslobođene plaćanja niza dažbina za registraciju, sem osiguranja i nalepnice, vlasnici luksuznih automobila sa njima prave dogovore i time uštede desetine hiljade dinara, a državu oštete za istu sumu.

Reč je o plaćanju registracije na osnovu radne zapremine automobilskog motora (po kubikaži). Trenutno se registracija obračunava na osnovu zapremine motora u vozilu, pri čemu je visina poreza na motore od preko 2.000 kubnih centimetara gotovo pet puta veća u odnosu na one ispod te zapremine.

Za automobile sa više od 3.000 kubika, starosti do pet godina, godišnja taksa iznosi čak 219.430 dinara, a za vozila preko 2.500 kubika je 106.170 dinara. Naravno, ovo je samo deo novca za godišnju registraciju. Jer, još se plaća i osiguranje, komunalna i ekološka taksa, naknada za javne puteve, nalepnica... Osobe sa invaliditetom su oslobođene plaćanja svih tih dažbina, osim osiguranja i nalepnice. Uz dokaz da je osoba invalid (potvrda iz PIO fonda o stepenu invaliditeta, original na uvid i fotokopija koja ostaje u SUP-u), stvar se brzo završava. Ali, ima mnogo onih koji svoju privilegiju za oslobađanje od skupih taksi iznajmljuju i tako zarađuju.

U dogovoru sa vlasnikom automobila, ugovorom prenesu vlasništvo na sebe, preregistruju ga uz olakšice koje im pripadaju i onda pravom vlasniku daju overeno ovlašćenje za vožnju, a ušteđenu razliku najčešće podele.

Ovo nije jedini način da se državi zakine i ne plate te visoke takse. Na udaru policijske istrage širokih razmera su i agencije za registraciju vozila, ali i pojedinci. Jedan od čestih načina izbegavanja plaćanja dažbina je da se falsifikuju uverenje o invaliditetu. Savremeni skeneri i fotokopir aparati to omogućuju. Na legalnom uverenju promeni se ime i prezime, a unesu podaci vlasnika automobila sa velikom zapreminom motora. Na šalteru MUP-a podnese se sve to, uz ostalu dokumentaciju i obično sve prođe, jer službeniku treba da bude baš sumnjivo kako bi zakočio registraciju. Navedenih kategorija osoba sa invaliditetom ima stotinak hiljada u Srbiji, tako da falsifikatori računaju na gužvu.

Osim falsifikovanja uverenja o invaliditetu, falsifikuju se i uplatnice, a poneki agencijski službenici koriste i trik da uplatu odmah stopiraju u banci. Naravno, za to im je potrebna i podrška bankarskog službenika, ali u praksi je i to moguće. Banke, naravno, negiraju takvu upletenost sve dok im inspektori MUP-a ne zakucaju na vrata.

Beograđanin, vlasnik "pasata" sa dizel motorom nedavno je imao neprijatan razgovor sa policijskim inspektorima, jer su došli do podatka da 2014. godine nije uplatio tu taksu za budžet u iznosu od 39.000 dinara. On tvrdi da jeste sve platio na tehničkom pregledu u firmi na Voždovcu i da je od njih uredno dobio nalepnicu. Preusmerio je istragu na agenciju koja mu je sve završila oko registracije. On sada strepi da ne ispadne kriv u ishodu, iako je dao sav potreban novac na ruke agencije za registraciju.

Široka istraga ovakvih prevara je u toku, iako policija o tome nerado govori. Na udaru su agencije i pojedinci širom Srbije.

Izvor: Vebsajt 021.rs, 25.07.2016.
Naslov. Redakcija