Paragraf besplatno • Besplatni propisi • Besplatni obrasci • Aktuelni statistički podaci • Paragraf sertifikat
• Kalendar poreskih obaveza • Državni i ostali praznici - neradni dani • Registar službenih glasila • 100 pitanja 100 odgovora



VEĆINA OPŠTINA USPELA DA UNESE PODATKE IZ STARIH MATIČNIH KNJIGA U JEDINSTVENU ELEKTRONSKU BAZU PODATAKA


U skoro 100 gradova i opština građani više ne moraju da čekaju u redovima ne bi li dobili izvod iz matične knjige ili dokaz o državljanstvu, pišu Novosti.

Većina opština uspela je da unese podatke iz starih matičnih knjiga u jedinstvenu elektronsku bazu podataka, koja i formalno treba da bude završena do 2014.

U Centralnom sistemu za vođenje elektronskih matičnih knjiga, kako kažu u Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu, ima ukupno 9.596.876 upisa.

"Očekujemo da će do kraja ove godine u produkciji Centralnog sistema biti podaci iz matičnih knjiga koje se vode za 125 gradova i opština. U narednom periodu biće preuzeti podaci iz knjiga koje se vode za još 24 mesta, a i 13 lokalnih samouprava koje do sada nisu vodile matične knjige u elektronskom obliku započele su unos podataka u sistem preko modula centralne aplikacije koju je izradilo Ministarstvo", kažu u ovom Vladinom resoru.

Kada posao bude okončan, ne samo da će neko iz Svrljiga moći da dobije krštenicu ili druga dokumenta u Dimitrovgradu, već se više neće dešavati da pokojnicima stižu različite uplatnice, poreska dugovanja, računi, pozivi za izbore... jer, ažuriranu bazu podataka moći će da koriste i Poreska uprava, komunalna i javna preduzeća ili izborne komisije, pa će prostim klikom na dugme moći da provere ko je živ, a ko mrtav, pišu Novosti.

Tada će se 90 odsto svih administrativnih poslova obavljati bez papira. Uštede će biti ogromne. Jer, u zemlji se godišnje izda četiri miliona izvoda iz matične knjige rođenih, na šta se troši čak 12 miliona evra!

Ujedno, buduće generacije neće više vaditi izvod, jer će njegovo trajanje biti neograničeno, a administracija neće imati prava da po pet puta vraća građanina sa šaltera, iznova tražeći nova i nova lična dokumenta, već će morati da pronađe podatke u Centralnom registru.

Ceo posao oko registra obavila je "Pošta Srbije", koja će dokumente iz matičnih knjiga kada su potrebni izdavati na 1.500 šaltera. Projekat umrežavanja Srbije, koji se smatra najvećom reformom državne uprave još od kraja Drugog svetskog rata, koštao je tri miliona evra, a za registar će biti vezan i birački spisak. Uskoro će i poreski obveznici prijave slati putem interneta.

Izvor: Vebsajt Bizlife, 25.6.2012.

<<< Nazad na ostale vesti