Paragraf besplatno • Besplatni propisi • Besplatni obrasci • Aktuelni statistički podaci • Paragraf sertifikat
• Kalendar poreskih obaveza • Državni i ostali praznici - neradni dani • Registar službenih glasila • 100 pitanja 100 odgovora



Email Print

DA LI SU OSIGURAVAJUĆA DRUŠTVA NEZAKONITO POVEĆALA CENU OSIGURANJA


NOPS navodi da osiguravajuča društva primenom tzv. bonus-malus sistema povećavaju cenu osiguranja i do 30 odsto. UOS tvrdi da samo sprovodi odluku Narodne banke

Odluku o uvođenju i načinu funkcionisanju bonus - malus sistema donela je Narodna banka Srbije, a Udruženje osiguravača Srbije (UOS) je samo sprovodi, rečeno je Tanjugu u tom udruženju.

Povodom tvrdnji Nacionalne organizacije potrošaca Srbije (NOPS) da su pojedina osiguravajuća društva primenom bonus-malus sistema nezakonito povećala cenu osiguranja potrošacima čak i do 30 odsto, istaknuto je da je stav UOS-a i osiguravača da prevare nisu moguće, jer se u svemu poštuje odluka NBS.

Prema podacima UOS-a, u celoj 2012. godini bilo je 78,5 odsto vozačasa bonusom, sa malusom 1,44 odsto, a 20,05 odsto onih koji su prvi put registrovali motorno vozilo.

NOPS je danas saopštio da se bonus-malus sistemom smatra "utvrđivanje visine premije osiguranja od autoodgovornosti određenog vozila primenom odgovarajućeg premijskog sistema, u zavisnosti od toga da li je osiguranik u prethodnom periodu imao prijavljenu štetu za koju je on odgovoran".

Pozivajući se na dostupne informacije, NOPS u današnjem saopštenju tvrdi da određene osiguravajuće kuće primenjuju taj sistem samo na osnovu činjenice da je iz osiguranikove premije naplaćena neka šteta trećem licu, a da prethodno nisu utvrdile njegovu krivicu, odnosno odgovornost.

Kako se podseća, bonus predstavlja umanjenje osnovne premije obaveznog osiguranja od autoodgovornosti, ukoliko u periodu osiguranja od najmanje godinu dana nije bilo šteta, dok malus predstavlja uvećanje ukoliko je bilo prijavljenih šteta.

Izvor: Tanjug