Paragraf besplatno • Besplatni propisi • Besplatni obrasci • Aktuelni statistički podaci • Paragraf sertifikat
• Kalendar poreskih obaveza • Državni i ostali praznici - neradni dani • Registar službenih glasila • 100 pitanja 100 odgovora



EPL JE U PROŠLOJ GODINI POTVRDIO POZICIJU NAJVREDNIJE ROBNE MARKE U SVETU


Epl je u prošloj godini potvrdio poziciju najvrednije robne marke u svetu, predvodeći grupu tehnoloških kompanija koje dominiraju među 10 vodećih brendova.
Proizvođač ajfona i ajpeda povećao je vrednost svoga brenda u prošloj godini za 19 odsto, na 183 milijarde dolara ili 37% svoje tržišne kapitalizacije, prema godišnjem istraživanju agencije Milvard Braun o vodećim robnim markama i marketingu, objavljenom pod naslovom BrandZ.
Fejsbuk sa tržišnom vrednošću od 82 milijarde dolara nakon prošlonedeljne početne javne ponude deonica najbrže je napredovao među vodećih 100, budući da je njegov brend dobio na vrednosti 74 odsto, poskočivši na 33,2 milijarde dolara, što ga je svrstalo na 19. mesto.
Čak sedam od 10 najvrednijih brendova pripada tehnološkim kompanijama, osim Mekdonalds i Koka-Kole koji su zadržali četvrto odnosno šesto mesto na lestvici.

Marlboro je napredovao za jedno mesto i sada je sedmi na lestvici najvrednijih, uprkos kampanjama protiv pušenja u većem delu sveta.

Brendovi u sektoru poslovne tehnologije takođe su zauzeli istaknuta mesta među prvih deset, pa je IBM zamenio mesto s Guglom i sada se nalazi na drugom mestu dok je popularna pretraživač kliznula na treće mesto. Majkrosoft je zadržao peto mesto.

Dobar plasman tehnoloških brendova odražava njihovu centralnu i transformacijske ulogu u savremenom životu, konstatuje izvršni direktor Milvard Brauna Nik Kuper.

"Kada su se pojavili automobili i kada se razvio vazdušni saobraćaj, stvorili su osećaj slobode. Sada je red na tehnološkom sektoru da napravi to isto", kazao je Kuper.

Važnu ulogu igra i takozvana konzumerizacija informatičkih tehnologija, ističe on, pojašnjavajući da su proizvođači poslovnog softvera i hardvera prisiljeni prihvatati standarde na koje su potrošači naviknuti u privatnom životu.

"Najsnažniji rast uopšteno beleže brendovi na područjima koja obeležava izraženo intuitivna prirodna upotreba, te na kojima iskustvo potrošača oblikuje iskustvo među preduzećima a ne obrnuto", tumači Kuper.

Upozorava pritom da su pojedini tehnološki brendovi ranjivi na negativno javno mnjenje, posebno u osetljivim pitanjima kao što su zaštita privatnosti. Stoga su Fejsbuk i Gugl već osetili negativne posledice prikupljanja velikih količina privatnih podataka, tumači on.

U Milvard Braunu kao polazište u izradi lestvice uzimaju finansijsku vrednost kompanije ili dela kompanije koji proizvodi brand, u kombinaciji sa sposobnošću marke da stvori lojalnost.

SEEbiz

<<< Nazad na ostale vesti