Email Print

UREDBA O USLOVIMA I NAČINU ZA PRIMENU MERA ZA ZAŠTITU PRAVA INTELEKTUALNE SVOJINE NA GRANICI: U slučaju sumnje da roba koja se uvozi povređuje prava intelektualne svojine, carinske vlasti robu privremeno zadržavaju, a ako se u postupku utvrdi da je došlo do povrede prava, krivotvorena roba se oduzima i uništava


Privredna komora Srbije u saradnji sa Međunarodnom organizacijom za zaštitu žigova (INTA) i Registrom nacionalnog internet domena Srbija, organizovala je okrugli sto o primeni Uredbe o uslovima i načinu za primenu mera za zaštitu prava intelektualne svojine na granici ("Sl. glasnik RS", br. 25/2015 - dalje: Uredba).

Nova Uredba, koja je počela da se primenjuje 1. septembra 2015. godine, usklađena je sa evropskim propisima i detaljnije reguliše podnošenje zahteva za preduzimanje mera i postupak odlučivanja po zahtevima nosilaca prava. Novina je što su obuhvaćeni i postupci sa malim pošinjkama u poštanskom saobraćaju. Imajući u vidu da se u eri elektronske trgovine i masovne kupovine robe preko interneta, u malim pošiljkama pojavljuje veliki procenat falsifikovanih proizvoda, zaključeno je da njihova kontrola predstavlja poseban izazov. Zaštita prava intelektualne svojine jedan je od zadataka Uprave carine prilikom nadzora robe kod uvoza i sprovodi se za robne marke, modele, patente, autorska i druga prava.

U slučaju sumnje da roba koja se uvozi povređuje prava intelektualne svojine, carinske vlasti robu privremeno zadržavaju, a ako se u postupku utvrdi da je došlo do povrede prava, krivotvorena roba se oduzima i uništava. Ove godine uništeno je oko milion artikala, što nije učinjeno tokom prethodnih pet godina. Mobilni telefoni, odeća i obuća čine polovinu zadržane robe na carini.

U Privrednoj komori Srbije bilo je reči o celom lancu nelegalne elektronske trgovine, o zloupotrebi društvenih mreža i sprečavanju rada specijalizovanih sajtova koji se bave isključivo prodajom falsifikovane robe.

Izvor: Vebsajt Privredne komore Srbije, 21.09.2015.


Ako Vam je ova vest privukla pažnju - podelite je:

Email Print