Email Print

PREDSTAVLJANJE AKCIONIH PLANOVA O PREGOVARAČKIM POGLAVLJIMA 23 I 24 U BRISELU


Obuka za vozače mogla bi da pojeftini i za 20-ak hiljada dinara, ali ako se prethodno promeni način sprovođenja obuke za polaganje vozačkog ispita. Ta promena značila bi da se teorijska obuka u potpunosti prebaci na obrazovni sistem, tačnije da auto-škole budu oslobođenje držanja teorijske nastave.

To je predlog auto-škola, koje procenjuju da bi na taj način teorijska obuka bila kvalitetnija, a istovremeno i jeftinija, dok bi praktični deo obuke, dakle, vožnja mogao da se sprovodi i u auto-školama, ali i u redovnim školama koje za to imaju mogućnost.

Ukoliko bi ova inicijativa bila usvojena, obuka za "B" kategoriju bi umesto 65.000 dinara mogla da košta oko 45.000 dinara.

Petar Rašeta, generalni sekretar Privredne komore auto-škola, kaže da se oni već 20 godina zalažu za takvo rešenje, prema kojem bi obuka vozača bila deo redovnog obrazovanja, ali da ne nailaze na razumevanje države.

- Posledica je da nemamo kvalitetno obučene vozače, jer ne možete na kursu od 40 časova da dobijete kvalitetno obučenog vozača. Ali ako neko godinama, u osnovnoj i srednjoj školi uči, obrazuje se o saobraćaju, to je već nešto drugo - kaže Rašeta.

On dodaje da bi, na primer, u saobraćajnim školama, mogla da se sprovodi i teorijska i praktična nastava, što znači da bi učenik koji završi ovu školu iz nje mogao da izađe kao osposobljen vozač.

Prema predlogu auto-škola, u srednjim školama bi trebalo uvesti obavezni predmet o saobraćaju, a učenici bi sa navršenih 16 godina mogli da upišu i obuku za vozača, kako bi stekli praktična znanja.

Jedan od predloga predviđa i "isključivanje" MUP-a i iz procesa obuke vozača i dobijanja vozačkih dozvola. Te nadležnosti bi trebalo da preuzme Agencija za bezbednost saobraćaja.

U Ministarstvu unutrašnjih poslova i Agenciji za bezbednost saobraćaja još uvek nema komentara povodom ove inicijative.

Izvor: Vebsajt Blic, M. R. Petrović, 19.10.2016.
Naslov: Redakcija