Paragraf besplatno • Besplatni propisi • Besplatni obrasci • Aktuelni statistički podaci • Paragraf sertifikat
• Kalendar poreskih obaveza • Državni i ostali praznici - neradni dani • Registar službenih glasila • 100 pitanja 100 odgovora



OŠTRA RASPRAVA U SKUPŠTINI RS O EFEKTIMA REBALANSA BUDŽETA


Predstavnici vladajućih stranaka istakli su da će Srbija merama za fiskalnu konsolidaciju izbeći bankrot i održati stabilnost jer se njima stavlja tačka na neumereno trošenje i otvaraju nove mogućnosti za povećanje prihoda. Rebalans budžeta, kako smatraju, govori o odgovornosti onih koji vode javne finansije.

Oni navode da je povećanje PDV neophodno, kao i da celo društvo ima odgovornost i svi moraju da podjednako podele teret krize, kao i da je nemoguće napraviti idealnu kreaciju rebalansa budžeta, ali da je moguće zaustaviti krah.

Ministar je, predstavljajući rebalans budžeta sa setom pratećih zakona koji su deo šireg paketa za fiskalnu konsolidaciju, naglasio da Vlada Srbije međutim, ima jasan plan za izlazak iz krize, a to je precizno kombinovanje mera štednje i stimulisanja potrošnje, kako bi se zaustavio rast javnog duga i smanjio budžetski deficit .

Plan je da budžetski deficit u 2013. godini bude prepolovljen na 3,5 odsto bruto-domaćeg proizvoda (BDP), a po realnom scenariju rast javnog duga će biti zaustavljen u 2014. godini, kako bi u 2015. počeo da pada, istakao je Dinkić, napominjući da će budžetski deficit u ovoj godini biti 6,7 odsto BDP-a "što je ubuduće neodrživo". 

Dinkić je istakao da Vlada Srbije nema nameru da stane u smanjivanju budžetskog deficita, jer je cilj da se on u 2014. svede na 1,9 odsto BDP-a.

On je precizirao da je u ovaj budžet morala da bude uključena i decembarska plata za Železnicu, plate za rudnike uglja Resavicu, finansiranje predsedničkih izbora, obaveze za Fijat, plate za vojsku, subvencije poljoprivrednicima, novac za izvršenje sudskih mandata koje su stigle na naplatu, naknade za nezaposlene…

"Jedino što smo mi dodatno planirali je 13. penzija za penzionere sa primanjima ispod 15.000 dinara, ali mi smatramo da je to dobra mera", kazao je Dinkić. 

"Utvrdiće se koja od tih preduzeća imaju tržišnu perspektivu i za njih će biti pronađen strateški partner, a za ona koja nemaju perspektivu biće obezbeđen socijalni program za zaposlene, kako ne bi dalje gomilali gubitke", naveo je Dinkić, istakavši da takva preduzeća stvaraju gubitke od oko 40 milijardi dinara. 

On je objasnio da se ta osnovica menja zato što se neporeske osnovice ne mogu realno sagledati i zato što se očekuje da će poreski prihodi sada biti uvećani. 

Pajtić je potvrdio da će te mere biti predložene pokrajinskom parlamentu na sednici 4. oktobra. 

On je kazao da je premijer ranije izjavio da neće dozvoliti da nadležnosti Vojvodine budu umanjene. Predsednik pokrajinske vlade je kazao da nema razloga da se tim povodom ne veruje premijeru i dodao da bi trebalo videti kako će republika postupati prema Vojvodini i njenim nadležnostima. 

On je napomenuo da Predlog izmena i dopuna zakona o budžetskom sistemu "krije zamku kojom se pokušava  da se omer budžeta u odnosu na koji se računa sedam odsto definiše na protivustavni način". 

"Očekujemo da Ustavni sud zaštiti ustavnost i zakonitost na taj način što neće dozvoliti da se donose zakoni koji su očigledno u suprotnosti sa Ustavnom Srbije", istakao je Pajtić u pauzi zasedanja današnje sednice Skupštine Vojvodine.

Pajtić je ponovio ocenu da odluka Ustavnog suda ima više simbolički nego praktičan karakter i dodao da je uobičajena praksa u evropskim zemljama da se države decentralizuju i regionalizuju.

U saopštenju se dodaje da svake godine postoje različita tumačenja o tome da li je ili nije ispoštovana ustavna odredba koja propisuje da budžet AP Vojvodine iznosi sedam odsto republičkog budžeta.

Izvor: Tanjug