Paragraf besplatno • Besplatni propisi • Besplatni obrasci • Aktuelni statistički podaci • Paragraf sertifikat
• Kalendar poreskih obaveza • Državni i ostali praznici - neradni dani • Registar službenih glasila • 100 pitanja 100 odgovora



VIŠE OD 20 SRPSKIH FIRMI NA SAJMU HRANE U MOSKVI


Više od 20 srpskih firmi iz oblasti prehrambene industrije učestvuje na najvećem jesenjem sajmu hrane i pića u svetu World Food 2012, u Moskvi, na kojoj je prisutno 1.500 izlagača iz 70 zemalja.

Savetnik u vladinoj agenciji za strana ulaganja i promociju izvoza SIEPA Aleksandar Miloradović kazao je dopisniku Tanjuga da je prošle godine zabeležen rast izvoza srpske prehrambene industrije na rusko tržiste od 40 odsto.

"SIEPA sedmi put organizuje nastup na ovom sajmu, najznačajnijem jesenjem sajmu na svetu, i ubedljivo najvećem za Rusiju i bivše sovjetske republike. Ove godine nastupamo agresivnije nego ikad na dva štanda na preko 220 kvadratnih metara", ističe Miloradović.

Kako dodaje, srpske prehrambene kompanije prisutne su u hali sa mesom i mesnim prerađevinama kao i na štandu sa voćem i povrćem i vezanim industrijama iz ovog sektora.

ON PODSEĆA DA JE RUSIJA VELIKO TRŽIŠTE OD 140 MILIONA STANOVNIKA, A DA, RECIMO, 50 ODSTO POTREPŠTINA ZA MESOM I MLEČNIM PROIZVODIMA NABAVLJA IZ IZVOZA.

"Ono što je kuriozitet to je da smo mi prošle godine imali 40 odsto rasta izvoza naše prehrambene industrije u Rusiju", napominje Miloradović i dodaje da kada bi Srbija našla svoje mesto samo na teritoriji Moskve i Sankt Peterbuga napravili bismo apsolutno dobar posao za našu prehrambenu industriju.

Prema njegovim rečima, srpske prehrambene firme se poslednjih godina oslanjaju i na ugovor o slobodnoj trgovini, ali nedovoljno.

"Tu još uvek ima dodatnog prostora. Rusi su jako dobri kupci i platiše, dve zemlje imaju tradicionalno dobre odnose i ne vidim razloga zašto se ova saradnja ne bi produbila", zaključuje Miloradović.

Naši izlagači ističu da su glavni aduti Srbije za izvoz na rusko tržište, što se tiče voća, jabuke i šljive, ali i breskve, jagode, trešnje, a da su im u izvozu jabuka najveći konkurenti Poljaci.

Kako naglašavaju, srpske firme su povećale prisustvo na ruskom prehrambenom tržištu zahvaljujući sporazumu o bescarinskom izvozu, ali nakon ulaska Rusije u Svetsku trgovinsku organizaciju ta prednost će biti sve manja jer je Rusija u obavezi da polako smanjuje carine u odnosu i na druge države.

Zato ponuda sporskih firmi i po kvalitetu, i po kvantitetu, mora da bude sve bolja, ističu predstavnici srpskih firmi.

Miloš Milošević, generalni direktor Južnog Banata, kaže da ova kompanija izlaže već osam godina na ruskom tržištu i da je za nju prisustvo na sajmu više nego korisno, a kao primer navodi podatak da je firma prošle godine na ovo tržište izvezla 9.000 tona jabuke i 1.500 tona breskve.

Milošević ističe da je zbog sporazuma o bescarinskom izvozu naša roba konkurentnija od evropskih proizvođača, ali da ti preferencijali padaju od ulaska Rusije u STO.

Vladimir Lečić iz subotičkog Agroprometa navodi da je Rusija za ovu kompaniju najveće tržište i da su na sajmu prisutni da bi "utvrdili pozicije".

"Radimo sa Rusijom od 1993. a što se tiče jabuke, izvezemo na godišnjem nivou između osam i 10.000 tona jabuke, šljive oko 2.000 tona, a izvozimo još i kruške, višnje a i trešnje", kaže Lečić i dodaje da su srpske firme prošle godine izvezle u Rusiju 137.000 tona jabuka.

Prema njegovim rečima, bescarinski režim srpskoj prehrambenoj industriji definitivno daje prednost na ruskom tržištu. Međutim, i on ukazuje da je od ulaska u STO Rusija u obavezi da smanji carine, što bi moglo da izvrši pritisak na izvozne cene srpskih proizvođača.

Na sajmu su srpske firme predstavljene na 227 kvadratnih metara od toga na 165 kvadratnih metara preduzeća koja se bave proizvodnjom voća i povrća, a na 62 kvadratna metra proizvođači mesa i mlečnih proizvoda.

Prisutni su, između ostalog, kompanije Agrar komerc, Agroprom com, Coolfood, Duga Fruit, Grigonais, Fruvela, Fruit Land, ITN, Jugprom, PIK Južni banat, Planten, Satrade, Sicoberry i Strela.

Od proizvođača mesa i mlečnih proizvoda na sajmu izlažu Zlatiborac, Pajić Company Group, Carnex, Nedeljković, Natural Planet, Magic Fruits Land, Cmana i Nacionalna asocijacija proizvođača mesne industrije.

Sajam World Food 2012. otvoren je 17. septembra i traje do sutra, a organizatori ističu da je ove godine rekordna posećenost.

Ukupni izložbeni prostor je ove godine više od 50.000 kvadratnih metara, a od 1.500 prisutnih kompanija 40 odsto je iz Rusije i postsovjetskih zemalja, 20 odsto je iz Evrope i oko 25 odsto iz Azije, a ostali su iz drugih krajeva sveta.

Izvor: Tanjug