Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

OD 1. JANUARA 2017. GODINE UVODI SE INSTITUT PRIVREDNOG ZAŠTITNIKA: BIćE FORMIRANO 16 REGIONALNIH PRIVREDNIH KOMORA I U SVAKOJ OD NJIH MALI PREDUZETNICI ćE IMATI SVOG ZAšTITNIKA. ZA RAZLIKU OD OMBUDSMANA, PRIVREDNI ZAšTITNICI NEćE IMATI OVLAšćENJA USTANOVLJENA ZAKONOM, TE ćE SE U SITUACIJAMA KADA NJIHOVO POSREDOVANJE U NEKOM SLUčAJU NE BUDE DOVOLJNO, UKLJUčIVATI ZAšTITNIK GRAđANA KOJI ćE AUTORITATIVNO CENITI DA LI SE ADMINISTRACIJA – LOKALNA ILI REPUBLIčKA, PREMA NEKOM PRIVREDNOM SUBJEKTU POSEBNO NEKOREKTNO PONAšA, DA LI KRšI PRAVILA DOBRE UPRAVE I PO POTREBI I TRAžITI ODGOVORNOST ZA TO


Kako bi privreda u Srbiji postala velika, mali preduzetnici od 1. januara 2017. godine dobiće svog zaštitnika. Reč je o čak 16 mentora koji će pre svega imati savetodavnu ulogu kako bi pomogli najugroženijim privrednicima da se izbore sa problemima i napreduju. To ipak ne znači da će preduzetnici imati zaštitnika sa svim ovlašćenjima kakve već ima Ombudsman.

Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež najavljuje da od sledeće godine male preduzetnike širom Srbije očekuje znatno drugačija, pozitivnija poslovna klima.

- Formiraćemo 16 regionalnih privrednih komora i u svakoj od njih mali preduzetnici koji su realno najugroženiji će imati svog zaštitnika. Mnogi od malih preduzetnika ne znaju svoja prava i obaveze, imaju probleme sa lokalnom samoupravom, inspekcijom i Poreskom upravom. Uloga tih zaštitnika će biti da ih upoznaju sa svim mogućnostima i pomognu im da reše nevolje - objašnjava Čadež.

Takozvani privredni zaštitnik imaće i preventivnu ulogu.

- Pokušaćemo da generišemo sve probleme koji muče male preduzetnike i onda da ih prevaziđemo zajedno sa lokalnim samoupravama. Imamo sjajnu saradnju sa ministarkom Anom Brnabić koja se zalaže za to da lokalne samouprave budu servis privrede. Ukoliko i dođe do pravnih problema sigurno će se privredni zaštitnici obratiti i Ombudsmanu, ali trudiće se da takve situacije preduprede. Za razliku od Ombudsmana, privredni zaštitnici neće imati ovlašćenja ustanovljena zakonom, ali će svakako doprineti razvitku preduzetništva u Srbiji - ističe Čadež.

Ombudsman Saša Janković naglašava da će zaštitnici biti "pomoć privrednicima koji se zapletu u mrežu naše administracije".

- Oni treba da, još pre Zaštitnika građana, objasne privrednicima kako nešto može i pomognu im da se prava i legitimni interesi građana i firmi ostvare. A ako njihovo posredovanje u nekom slučaju ne bude dovoljno, tada će se uključivati moja institucija i autoritativno ceniti da li se administracija – lokalna ili republička, prema nekom privrednom subjektu posebno nekorektno ponaša, da li krši pravila dobre uprave i, ako treba, tražiti odgovornost za to. Nedovoljno je, inače, poznato, da pod "građanima" Zakon o Zaštitniku građana ("Sl. glasnik RS", br. 79/2005 i 54/2007) izričito podrazumeva i privredne subjekte - navodi Ombudsman.

Izvor: Vebsajt Blic, M. Tašković, 16.09.2016.
Naslov: Redakcija