Email Print

U PRIPREMI NOV ZAKON O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA


Radna grupa za izradu Nacrta zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, po svemu sudeći, će pristupiti pisanju potpuno novog Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, jer su članovi te grupe izneli primedbe na više od 20 odsto odredbi u važećem zakonu, saopštilo je Ministarstvo saobraćaja.

"Već sada je jasno da će aktuelni Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima morati da se drastično menja, jer je posle primedbi iznetih od strane relevantnih članova novoformirane Radne grupe konstantovano da je neophodno izvršiti promene na više od 20 odsto sadržaja zakona koji je sada na snazi. To zahteva donošenje novog zakona", rekao je šef Radne grupe za izradu Nacrta zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima Milan Vujanić.

Članovi Radne grupe konstatovali su "kako će prvobitna ideja o izmenama i dopunama aktuelnog Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, sudeći na osnovu diskusija i saopštenih primedbi od strane 27 članova Radne grupe pretrpeti drastične promene".

Pomoćnik ministra saobraćaja Saša Mirković naglasio je da će više od 40 eksperata iz svih saobraćajnih oblasti biti uključeno u pisanje finalnog teksta novog Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, čiji je osnovi cilj da se posle usvajanja drastično, i u kratkom vremenskom periodu, poboljša bezbednost na srpskim putevima.

"Očekujemo da će efekti novog Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima već u prvoj godini biti značajni, kada je reč o smanjenu smrtnosti na našim putevima, a planirani procenat smanjenja gubitka ljudskih života i materijalne štete u visini od 10 procenata bio bi sasvim adekvatan da opravda napore koje sada ulažemo kako bismo dobili Zakon čijom bi boljom primenom i kvalitetnijim rešenjima od sadašnjih, ukupna, crna slika koju svakodnevno viđamo na našim putevima, počela da se menja", istakao je Mirković.

Prema rečima Vujanića država ulaže velike napore da se promeni i poboljša bezbednost na putevima, a ne bi trebalo zanemariti i ogromna sredstva koja osiguravajuća društva moraju da izdvajaju kao obeštećenja zbog velikog broja saobraćajnih udesa.

Taj novac, ukoliko se sa novim zakonskim propisima smanji broj saobraćajnih incindenata, omogućio bi da se sredstva koja su se do sada izdvajala u oštetnim postupcima, eventualno usmere na refinisiranje i ulaganje u saobraćajnu infrastrukturu, a od toga bi država, ali i osuguravajuća društva imali veliku korist, istakao je Vujanić.

Radna grupa je odlučila da formira operativno radno telo sačinjeno od osam članova iz različitih oblasti saobraćaja kako bi pristupilo kompleksnom poslu izrade zakona, koji bi značajno uticao da se poveća bezbednost i smanji broj nastradalih, kao i obim materijalne štete koji se svakodnevno beleži na našim putevima.

Mirković je dodao da je sastav Radne grupe dovoljna garancija da će predložene izmene ili pisanje novog Zakona ispuniti očekivanje javnosti, koja s pravom zahteva da se permanentno radi na poboljšanju bezbednosti i striktnoj primeni zakonskih propisa, kao i stalnom povećanju kulture u saobraćaju, navedeno je saopštenje.

Izvor: Tanjug, 16.1.2013.