Zastava Bosne i Hercegovine
Email Print

NACRT ZAKONA O IZMENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA: Nacrtom zakona tehnički pregled vozila se proglašava za delatnost od opšteg interesa koju može da obavlja javno preduzeće, odnosno privredno društvo koje ispunjava stroge kriterijume koje donosi MUP. Moraće da se uvede i obavezno fotografisanje i snimanje vozila na linijama TP. Biće obavezno i vođenje evidencije, koja će biti uvek dostupna nadležnom organu. Predviđa se i uvođenje kontrolora koje će obučavati i licencirati Agencija za bezbednost saobraćaja. Tako bi minimalna cena tehničkog pregleda za putničko vozilo bila 2.500 dinara, plus PDV, a za moped ili motocikl 2.000 dinara


Ukoliko se usvoji Nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, od Nove godine bi se zaustavila rasprostranjena praksa registracije vozila na crno, bez dovoženja automobila na tehnički pregled, a minimalnu cenu ove usluge određivala bi Vlada Republike Srbije.

Tako bi minimalna cena tehničkog pregleda, bar prema "sugestijama Udruženja osnivača tehničkih pregleda (UOTP)", za putničko vozilo bila 2.500, plus PDV, a za moped ili motocikl 2.000 dinara.

- Nije samo stvar u određivanju najniže cene tehničkih pregleda. To je samo jedna od mera koje godinama predlažemo nadležnim organima Srbije - kaže Trifun Stojanović, predsednik UOTP. - Mi smo pokrenuli inicijativu da se ova oblast uredi kao delatnost od opšteg interesa. Tražili smo i snimanje svakog vozila na liniji tehničkog pregleda, a sve u želji da suzbijemo crno tržište, registraciju samo "kroz papire" na kojoj svi gubimo. I pošteni tehnički pregledi i država, koja je, po našim računicama, zakinuta za oko milijardu dinara godišnje.

Stojanović kaže da se UOTP više puta obraćao nadležnima, tražeći uređenje ove oblasti, i da su, na kraju, bili prinuđeni da se obrate premijeru, "ne bi li stvar pokrenuli sa mrtve tačke".

- Ukazali smo na najočiglednije probleme, počevši od ugrožene bezbednosti u saobraćaju, jer mi imamo vozni park stariji od 15 godina - kaže Stojanović.

Naime, sada je moguće registrovati automobil u Srbiji i bez odvoženja na tehnički pregled, ili tu uslugu dobiti potpuno besplatno, jer firma koja se bavi tehničkim pregledima dobija procenat od svake polise obaveznog osiguranja, pa joj se isplati da tako privlači veći broj vozača.

- Svi koji rade pošteno dovedeni su na granicu opstanka. Nelojalna konkurencija je tolika da preti da se veliki broj od oko 1.300 linija tehničkih pregleda ugasi i da više hiljada ljudi ostane bez posla - kaže Stojanović. - Mi se iskreno nadamo da će država uraditi ono za šta se mi zalažemo godinama unazad.

Prema Nacrtu zakona tehnički pregled vozila se proglašava za delatnost od opšteg interesa koju može da obavlja javno preduzeće, odnosno privredno društvo koje ispunjava stroge kriterijume koje donosi MUP. Moraće da se uvede i obavezno fotografisanje i snimanje vozila na linijama TP. Biće obavezno i vođenje evidencije, koja će biti uvek dostupna nadležnom organu. Predviđa se i uvođenje kontrolora koje će obučavati i licencirati Agencija za bezbednost saobraćaja. Vlada Republike Srbije bi određivala najnižu cenu usluge TP na predlog MUP, a na osnovu "pribavljenog mišljenja Ministarstva za trgovinu i usluge".

Kvalitetna kontrola vozila još više bi doprinela bezbednosti saobraćaja i smanjila broj nastradalih na našim drumovima.

U Udruženju osnivača tehničkih pregleda smatraju da je broj linija za tehnički pregled u Srbiji previsok. Oni taj zaključak ilustruju činjenicom da u Srbiji radi oko 1.300 tehničkih pregleda na 2,1 milion vozila. U Hrvatskoj, koja im 1,9 miliona vozila, postoji samo 161 ovlašćena stanica za TP, a u Turskoj, sa 18 miliona vozila, samo 280 TP.

Izvor: Vebsajt Novosti, P. Živković, 09.11.2016.
Naslov: Redakcija