Email Print

NARODNA SKUPŠTINA RS: ZAVRŠENA NAČELNA RASPRAVA O KONVENCIJAMA - O PRIVATNIM AGENCIJAMA ZA ZAPOŠLJAVANJE, O ADMINISTRACIJI RADA I MEĐUNARODNOM ŽELEZNIČKOM PREVOZU


Poslanici Skupštine Srbije završili su načelnu raspravu o potvrđivanju dve konvencije Međunarodne organizacije rada - o privatnim agencijama za zapošljavanje i o administraciji rada. Završena je rasprava i o Konvenciji o međunarodnim železničkim prevozima.

  • Tokom rasprave o konvencijama o zapošljavanju i administraciji rada poslanici su ocenili da je Srbiji potrebna reorganizacija institucija i osavremenjivanje javnih službi za zapošljavanje.

Ministar saobraćaja je izjavio  da će Vlada Srbije nastojati da na železnici stvori uslove kao što postoje u Evropi, da u takve projekte treba ulagati u kontinuitetu i da u tom sektoru neće biti otpuštanja radnika, a reforma će biti završena za dva meseca.

Ministar je zaključio da današnju raspravu u parlamentu smatra kao uvod u raspravu o zakonu o železnicama, koji će biti uskoro na dnevnom redu.

Prosečna brzina srpskih vozova je 42 kilometra na sat, na samo 3,2 odsto njih dozvoljena brzina prelazi 100 kilometara na sat, a na nekim prugama brzina vozova je zbog zastarelih tehničkih parametara ograničena na 20 kilometara na sat, konstatovano je u skupštinskoj raspravi tokom koje su poslanici ukazali na neophodnost ulaganja u železničku infrastrukturu.

"EU poslednjih godina posvećuje značajnu pažnju razvoju železničkog saobraćaja. Postavlja se pitanje da li je u ovom trenutku srpska železnica sposobna da ne bude kočnica u globalnom sistemu, već da bude deo razvoja transporta. Srpska železnica je u značajnim problemima, a to je posledica najpre privrednog zaostatka", naveo je poslanik Mitrović.

On je, između ostalog, izneo podatke da je u Srbiji elektrificirano svega 32,7 odsto pruga, da je brzina od 100 kilometara na sat dozvoljena na 3,2 odsto pruga, dok je na oko 50 odsto pruga maksimalna brzina do 60 kilometara na sat, a da se na nekima od njih zbog zastarelih tehničkih parametara ograničava na 20 kilometara na sat.

Prosečna starost vozila, kako je dodao, prelazi 30 godina, a stopa njihove raspoloživosti je između 20 i 60 odsto, što, na primer, znači da 480 lokomotiva nije na raspolaganju svaki dan.

Izvor: Tanjug