Email Print

MALOPRODAJNE CENE ROBE I USLUGA U FEBRUARU VIŠE ZA 0,5 ODSTO


Republički zavod za statistiku saopštio je da su maloprodajne cene robe i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u februaru 2013. godine, u odnosu na januar, u proseku povećane za 0,5 odsto.

Potrošačke cene u februaru 2013. godine, u poređenju sa istim mesecom prošle godine, veće su za 12,4 odsto, dok su u odnosu na decembar 2012. godine povećane za 1,1 odsto.

Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje u februaru 2013. godine, u odnosu na prethodni mesec, najveći rast cena zabeležen je u grupama Alkoholna pića i duvan (3,8 odsto), Komunikacije (1 odsto), Stan, voda, električna energija, gas i druga goriva (0,8 odsto), Rekreacija i kultura (0,6 odsto), Restorani i hoteli (0,3 odsto) i Hrana i bezalkoholna pića (0,2 odsto).

Pad cena zabeležen je u grupama Odeća i obuća (-0,5 odsto), Transport (-0,2 odsto) i Nameštaj, pokućstvo i tekuće održavanje stana (-0,1 odsto).

Cene ostalih proizvoda i usluga nisu se bitnije menjale.

Indeksi potrošačkih cena definišu se kao mera prosečne promene maloprodajnih cena robe i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju, podseća se u saopštenju.

Izvor: Press služba Vlade Republike Srbije, 12.3.2013.